Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
1 vecka alperna jan/feb. Första resan, vart åka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1019503" data-attributes="member: 77701"><p>Den tiden på året behöver ni ju inte tänka på höjdfaktorn (lägre liggande orter tenderar att vara väldigt slaskiga sent på säsongen/stänga tidigare) så egentligen kan ni nog styra kosan vart som helst och förmodligen ändå ha en grym vecka. Även om Trysil är rätt mycket större än de flesta svenska orter är det ju ändå en viss skillnad mellan där och alperna.</p><p></p><p>Ni har inga preferenser alls när det kommer till land eller? Är bra park viktigt/oviktigt? Vill ni försöka åka så billigt som möjligt eller lägger ni hellre lite mer pengar på bättre boende? Hur viktigt är det med kort transfertid? Vill ni åka till en "genuin" by eller står ni ut med turistghetto så länge åkningen lever upp till förväntningarna? Spelar det någon roll om det är en "svenskort" eller inte?</p><p></p><p>Eftersom ni tänker köra på paket minskas ju antalet orter ner litegrann direkt, så om jag hade vart ni hade jag funderat igenom ovanstående frågor och sedan börjat med att kolla vilka orter researrangörerna har som ni tror passar er. När ni fått ihop ett gäng orter som ni funderar på så tror jag att det är enklare för folk i forumet att komma med argument för/mot (och garanterat föreslå ytterligare orter.. det brukar bli så).</p><p></p><p>En sak som kan vara värd att tänka på är att vecka 2-5 generellt sett är de allra billigaste på året eftersom det inte är skollov, och inte varmt nog att locka gaffelåkande 40-plussare. Däremot är vecka 7-10 oftast de dyraste, och mycket mer folk. Jag hade lätt valt att åka i januari om jag hade kunnat välja.</p><p></p><p>Namedroppar tre ställen som jag hade övervägt så har ni något att utgå ifrån: Canazei, Bad Gastein, Val Thorens.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1019503, member: 77701"] Den tiden på året behöver ni ju inte tänka på höjdfaktorn (lägre liggande orter tenderar att vara väldigt slaskiga sent på säsongen/stänga tidigare) så egentligen kan ni nog styra kosan vart som helst och förmodligen ändå ha en grym vecka. Även om Trysil är rätt mycket större än de flesta svenska orter är det ju ändå en viss skillnad mellan där och alperna. Ni har inga preferenser alls när det kommer till land eller? Är bra park viktigt/oviktigt? Vill ni försöka åka så billigt som möjligt eller lägger ni hellre lite mer pengar på bättre boende? Hur viktigt är det med kort transfertid? Vill ni åka till en "genuin" by eller står ni ut med turistghetto så länge åkningen lever upp till förväntningarna? Spelar det någon roll om det är en "svenskort" eller inte? Eftersom ni tänker köra på paket minskas ju antalet orter ner litegrann direkt, så om jag hade vart ni hade jag funderat igenom ovanstående frågor och sedan börjat med att kolla vilka orter researrangörerna har som ni tror passar er. När ni fått ihop ett gäng orter som ni funderar på så tror jag att det är enklare för folk i forumet att komma med argument för/mot (och garanterat föreslå ytterligare orter.. det brukar bli så). En sak som kan vara värd att tänka på är att vecka 2-5 generellt sett är de allra billigaste på året eftersom det inte är skollov, och inte varmt nog att locka gaffelåkande 40-plussare. Däremot är vecka 7-10 oftast de dyraste, och mycket mer folk. Jag hade lätt valt att åka i januari om jag hade kunnat välja. Namedroppar tre ställen som jag hade övervägt så har ni något att utgå ifrån: Canazei, Bad Gastein, Val Thorens. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
1 vecka alperna jan/feb. Första resan, vart åka?
Tillbaka
Topp