Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
10+ år gamla pjäxor. Fördelar med att köpa nya?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 836582" data-attributes="member: 32948"><p>Äh, så jefla mycket har det inte hänt på pjäxmarknaden. Det är ju till och med så att gamla designer tas upp igen och säljs som nyheter (fulltilt). Inget ont om tredelsskal dock, det är the shit om du frågar mig.</p><p>Däremot tror jag plasten i dina skal har mattats och innerskorna kan vara rätt slutkörda. Att pjäxan är skön är ju inget som garanterar att den är optimal för din åkning. Givetvis omöjligt att säga utan att ha sett dina gamla rariteter... Men sitter pjäxan som ett smäck är det väl bara att tuta och köra så länge det går. </p><p></p><p>Att få bra passform är lättare än någonsin tack vare formgjutna sulor och bättre innerskor, så det ska du inte oroa dig alltför mkt den dagen du köper nya. </p><p>Jag tycker du ska ta dig till en butik, prova runt lite, och bilda dig en egen uppfattning om vad du behöver. Att prova kostar ju inget... Läs även välj-rätt-pjäxa-guiden här på freeride.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 836582, member: 32948"] Äh, så jefla mycket har det inte hänt på pjäxmarknaden. Det är ju till och med så att gamla designer tas upp igen och säljs som nyheter (fulltilt). Inget ont om tredelsskal dock, det är the shit om du frågar mig. Däremot tror jag plasten i dina skal har mattats och innerskorna kan vara rätt slutkörda. Att pjäxan är skön är ju inget som garanterar att den är optimal för din åkning. Givetvis omöjligt att säga utan att ha sett dina gamla rariteter... Men sitter pjäxan som ett smäck är det väl bara att tuta och köra så länge det går. Att få bra passform är lättare än någonsin tack vare formgjutna sulor och bättre innerskor, så det ska du inte oroa dig alltför mkt den dagen du köper nya. Jag tycker du ska ta dig till en butik, prova runt lite, och bilda dig en egen uppfattning om vad du behöver. Att prova kostar ju inget... Läs även välj-rätt-pjäxa-guiden här på freeride. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
10+ år gamla pjäxor. Fördelar med att köpa nya?
Tillbaka
Topp