Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
10-veckors skidlärarutbildning i alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lajnus" data-source="post: 351644" data-attributes="member: 73434"><p>Ett annat alternativ är Svenska Skidlärarlinjen.</p><p></p><p>www.skidlararlinjen.se</p><p></p><p>Den liknar Scott i hög grad men är på ett år. Mera egen färdighet under det året och mindre praktik än Scott (rätta mig gärna om jag har fel scott-utbildningen). </p><p></p><p>När jag gick så spenderade vi en vecka i Norge (före säsong) och en vecka i Kaprun också före säsongen började. Sen blir det Åre för hela slanten bortsett från praktiken och några långhelger på olika ställen.</p><p></p><p>Denna utbildningen är även den gratis, många av de som har gått på linjen arbetar nu utomlands. IVSI-status erhålls vilket gör att du kan testa för svensk skidlärarexamen.</p><p></p><p>Mvh</p><p>Linus</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lajnus, post: 351644, member: 73434"] Ett annat alternativ är Svenska Skidlärarlinjen. www.skidlararlinjen.se Den liknar Scott i hög grad men är på ett år. Mera egen färdighet under det året och mindre praktik än Scott (rätta mig gärna om jag har fel scott-utbildningen). När jag gick så spenderade vi en vecka i Norge (före säsong) och en vecka i Kaprun också före säsongen började. Sen blir det Åre för hela slanten bortsett från praktiken och några långhelger på olika ställen. Denna utbildningen är även den gratis, många av de som har gått på linjen arbetar nu utomlands. IVSI-status erhålls vilket gör att du kan testa för svensk skidlärarexamen. Mvh Linus [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
10-veckors skidlärarutbildning i alperna
Tillbaka
Topp