Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100-108 till lössnöskogskörning :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sethief" data-source="post: 850222" data-attributes="member: 72931"><p>Jaha, </p><p></p><p>kunde visst inte hålla mig till att bara leta efter skidor till tjejen.. och nu behöver jag visst själv hjälp.. </p><p></p><p>Jag är:</p><p>179 cm, 77 kg</p><p></p><p>Och kör så här:</p><p>95% toppturer i nordnorge, i all slags snö.</p><p>Gillar att svänga (telemark), och drar bara på enstaka gånger.</p><p></p><p>På dessa:</p><p>Kommer från Pocket Rocket 175cm, alltför mjuk och kort, så bytte till</p><p>Fischer Atua, 186 cm, 96 på midjan</p><p></p><p>Nu är jag ute efter en skida med mer flyt än Atuan men som är kvick och hanterbar i skogen. Jag har kollat på skidor i 100-108 intervallet, vill ju ha nåt fetare än det jag har, men som jag fortfarande får upp på fjället: </p><p></p><p>K2 Sidestash</p><p>K2 Coomback</p><p>K2 Kung Fujas</p><p>Atomic Access</p><p>Atomic Coax</p><p>Salomon Shogun</p><p>Line Blend</p><p></p><p>osv.. </p><p></p><p>Nu till min fråga: </p><p></p><p>K2 Sidestash frestar en del men jag får intryck av att den gör sig bäst i stora svängar och dra-på-åkning. Hur är den för kortsvängar? Undrar om det blir för mycket skida för mig med förutsättningarna ovan.. </p><p></p><p>Äre evt nån som kört både Atua och Sidestash som kan ge råd? Och alla ni andra ocskå så klart (edit)</p><p></p><p>/Niklas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sethief, post: 850222, member: 72931"] Jaha, kunde visst inte hålla mig till att bara leta efter skidor till tjejen.. och nu behöver jag visst själv hjälp.. Jag är: 179 cm, 77 kg Och kör så här: 95% toppturer i nordnorge, i all slags snö. Gillar att svänga (telemark), och drar bara på enstaka gånger. På dessa: Kommer från Pocket Rocket 175cm, alltför mjuk och kort, så bytte till Fischer Atua, 186 cm, 96 på midjan Nu är jag ute efter en skida med mer flyt än Atuan men som är kvick och hanterbar i skogen. Jag har kollat på skidor i 100-108 intervallet, vill ju ha nåt fetare än det jag har, men som jag fortfarande får upp på fjället: K2 Sidestash K2 Coomback K2 Kung Fujas Atomic Access Atomic Coax Salomon Shogun Line Blend osv.. Nu till min fråga: K2 Sidestash frestar en del men jag får intryck av att den gör sig bäst i stora svängar och dra-på-åkning. Hur är den för kortsvängar? Undrar om det blir för mycket skida för mig med förutsättningarna ovan.. Äre evt nån som kört både Atua och Sidestash som kan ge råd? Och alla ni andra ocskå så klart (edit) /Niklas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100-108 till lössnöskogskörning :)
Tillbaka
Topp