Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100-108 till lössnöskogskörning :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 850453" data-attributes="member: 51492"><p>Jag har 181 på Sidestashen. Har alltid brukat åka på de längsta oavsett modell men gick ned ett snäpp på dessa. Testade 181 på skidprovningen och tyckte de var OK i längd. Har nu testat att släppa på ordentligt då det var mer eller mindre tomt i pisten och gillar man att köra rakt ned så ska man nog ha en hårdare skida då framdelen har tendens till fladder i hög fart. Tror inte man tjänar något nämnvärt i fartstabilitet med en längre Sidestash men i farter under 80 knyck så är 181an helt OK eller rättare sagt mycket bra. Det är alltså en låg till hygglig speed snarare än en rakt ned för stupet skida. </p><p></p><p>K2 längden jfr andra skidor är i regel omkring 3-4 cm extra. Jämfört med mina gamla Watea 192 som är en större kusin till Atuan så skiljer det inte mer än 3-4 cm åt andra hållet om man räknar belaglängd i backen pga att Watean har twintip som hänger i luften vilket väl även Atuan har. Skulle tippa att Sidestash 181 i praktiken är lika långa som eller 1 cm längre än Atua 186.</p><p> </p><p>Är det bara mjukt så du går på mer än bara kanten så är de nog OK att tura på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 850453, member: 51492"] Jag har 181 på Sidestashen. Har alltid brukat åka på de längsta oavsett modell men gick ned ett snäpp på dessa. Testade 181 på skidprovningen och tyckte de var OK i längd. Har nu testat att släppa på ordentligt då det var mer eller mindre tomt i pisten och gillar man att köra rakt ned så ska man nog ha en hårdare skida då framdelen har tendens till fladder i hög fart. Tror inte man tjänar något nämnvärt i fartstabilitet med en längre Sidestash men i farter under 80 knyck så är 181an helt OK eller rättare sagt mycket bra. Det är alltså en låg till hygglig speed snarare än en rakt ned för stupet skida. K2 längden jfr andra skidor är i regel omkring 3-4 cm extra. Jämfört med mina gamla Watea 192 som är en större kusin till Atuan så skiljer det inte mer än 3-4 cm åt andra hållet om man räknar belaglängd i backen pga att Watean har twintip som hänger i luften vilket väl även Atuan har. Skulle tippa att Sidestash 181 i praktiken är lika långa som eller 1 cm längre än Atua 186. Är det bara mjukt så du går på mer än bara kanten så är de nog OK att tura på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100-108 till lössnöskogskörning :)
Tillbaka
Topp