Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100 eller 108 i bredd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitrogendykare" data-source="post: 1043449" data-attributes="member: 120579"><p>Jag har inte testat alla dom du nämner i texten, om du är en duktig åkare så kommer det inte att bli någon svår omställning.</p><p>Det kanske är svårt att ge en exakt skida, men om du ska åka tex 80% pist så hade nog jag gått på 100 midja. Jag har som många andra 2 par skidor 1 par för pist och 1 par för offpist Har 1 par Line sir francis bacon, dom är inte i närheten av mina völkl rtm vwerks i pist men funkar förvånansvärt bra. Hade dom som enda skida i Italien då vi va där v11. Funkade kanon, de enda som jag kände va att dom blir trögare i pist men det är 24mm skillnad jämfört med Völkl skidan jag har. Funkar bra att carva uppp till 85-90km/h sen börjar dom fladdra lite. Har även testat Soul 7 under vintern, också en väldigt lättåkt skida men funkar sämre i pisten om du jämför med SFB enligt mig.</p><p>En joker med risk för att bli halshuggen är Dynastar cham 107 som håller bra i pist ,upplevde den som väldigt stabil i pisten men trögare i offpisten.</p><p>Hade jag åkt mestadels pist och ska bara ha en skida så säger jag Extrem Project 100. en skida som jag blev kompis med redan i första sväng. Grymt bett i pist och jag tycker att det är en jättebra skida för nån som åker mest pist. Vill du åka mer offpist så tycker jag att du ska leta efter en skida i 110 mm klassen, dom funkar fortfarande bra i pisten men har bättre egenskaper i offpisten. Har inte testat Extrem project 110, men har den som lillebror samma bett så kanske du ska ta den. En annan skida som jag testat under förra säsongen va Head Rev 98. Funkar också suveränt i pist, klarar sig hyfsat i offpisten men det svagaste kortet av dom nämnda.</p><p>Har du möjlighet att testa lite olika skidor så kommer du snart att hitta den som funkar bäst för dig.</p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitrogendykare, post: 1043449, member: 120579"] Jag har inte testat alla dom du nämner i texten, om du är en duktig åkare så kommer det inte att bli någon svår omställning. Det kanske är svårt att ge en exakt skida, men om du ska åka tex 80% pist så hade nog jag gått på 100 midja. Jag har som många andra 2 par skidor 1 par för pist och 1 par för offpist Har 1 par Line sir francis bacon, dom är inte i närheten av mina völkl rtm vwerks i pist men funkar förvånansvärt bra. Hade dom som enda skida i Italien då vi va där v11. Funkade kanon, de enda som jag kände va att dom blir trögare i pist men det är 24mm skillnad jämfört med Völkl skidan jag har. Funkar bra att carva uppp till 85-90km/h sen börjar dom fladdra lite. Har även testat Soul 7 under vintern, också en väldigt lättåkt skida men funkar sämre i pisten om du jämför med SFB enligt mig. En joker med risk för att bli halshuggen är Dynastar cham 107 som håller bra i pist ,upplevde den som väldigt stabil i pisten men trögare i offpisten. Hade jag åkt mestadels pist och ska bara ha en skida så säger jag Extrem Project 100. en skida som jag blev kompis med redan i första sväng. Grymt bett i pist och jag tycker att det är en jättebra skida för nån som åker mest pist. Vill du åka mer offpist så tycker jag att du ska leta efter en skida i 110 mm klassen, dom funkar fortfarande bra i pisten men har bättre egenskaper i offpisten. Har inte testat Extrem project 110, men har den som lillebror samma bett så kanske du ska ta den. En annan skida som jag testat under förra säsongen va Head Rev 98. Funkar också suveränt i pist, klarar sig hyfsat i offpisten men det svagaste kortet av dom nämnda. Har du möjlighet att testa lite olika skidor så kommer du snart att hitta den som funkar bäst för dig. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100 eller 108 i bredd?
Tillbaka
Topp