Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100 eller 108 i bredd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chrillelille" data-source="post: 1043501" data-attributes="member: 149275"><p>Hej, tack för svar! Ja, jag känner att Supernatural har några fördelar och antagligen kommer vara som en bättre Prophet. Dock har jag ju också tänkt på att skaffa en mer lekfull skida, typ SFB.</p><p></p><p>Jag har inte råd med två skidor nu utan känner att jag vill ha en som jag kan köra med i pisten, både dra på på manchestern och köra snabbt i uppkört (där gillar jag mina 90mm grymt bra), lätt kunna dra ut och köra bland träden och om chans ges kunna dra ut och köra djupsnö om det har snöat.</p><p></p><p>Anledningen till att jag blir lite förvirrad är att det verkar som att en 100mm midja kanske skulle passa bäst, men jag tycker också att jag läst mig till att en bredare skida skulle göra offpisten otroligt mycket bättre men inte göra ett jättestort avkall på piståkningen? Eller har jag helt fel här? </p><p></p><p>Kommer jag kunna köra på hjälpligt offpist med en 100mm midja? Jag antar att skillnaden kan vara ganska stor med 100mm jämfört med mina nuvarande skidor då de har rocker, vilket mina inte har?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chrillelille, post: 1043501, member: 149275"] Hej, tack för svar! Ja, jag känner att Supernatural har några fördelar och antagligen kommer vara som en bättre Prophet. Dock har jag ju också tänkt på att skaffa en mer lekfull skida, typ SFB. Jag har inte råd med två skidor nu utan känner att jag vill ha en som jag kan köra med i pisten, både dra på på manchestern och köra snabbt i uppkört (där gillar jag mina 90mm grymt bra), lätt kunna dra ut och köra bland träden och om chans ges kunna dra ut och köra djupsnö om det har snöat. Anledningen till att jag blir lite förvirrad är att det verkar som att en 100mm midja kanske skulle passa bäst, men jag tycker också att jag läst mig till att en bredare skida skulle göra offpisten otroligt mycket bättre men inte göra ett jättestort avkall på piståkningen? Eller har jag helt fel här? Kommer jag kunna köra på hjälpligt offpist med en 100mm midja? Jag antar att skillnaden kan vara ganska stor med 100mm jämfört med mina nuvarande skidor då de har rocker, vilket mina inte har? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100 eller 108 i bredd?
Tillbaka
Topp