Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100 eller 108 i bredd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitrogendykare" data-source="post: 1043522" data-attributes="member: 120579"><p>Hej, ursäkta sent svar. Angående tröga skidor.</p><p>Jag tänker så här, älskar att åka skidor på skär gärna långsvång för att sedan växla över till kortsväng typ pendel med benen för att sedan återgå till långsväng. När man åker så, lite kortare svängar så upplever jag att samtliga breda skidor blir långsammare= trögare från kant till kant. Vill inte göra dig tveksam såg att du vill ha en lekfull skida, jag tycker absolut att SFB är klockren.</p><p>Project 100 an är styvare och därmed inte lika lekfull.</p><p>Ska du åka Mest i norden och mycket pist så kommer 100 an bli jättebra, vill dock säga att SFB är mycket roligare skida att åka på som fixar pudret bättre. </p><p>Vad är då jag för åkare.</p><p>185cm lång 95kg. 38 år.</p><p>Åker mycket pist (pga fam) och gillar hög fart och carva i långa svepande svängar som blandas med snärtiga kortsvängar.</p><p>Vid tillfälle och på grabb resan varje år så är offpist väldigt prioriterat, försöker då att åka så mycket puder det bara går. Ska erkänna att på eftermiddagen när pucklarna i backen blir allt större så föredrar jag att åka på SFB även i hård pist.</p><p>Min son 18 år åkte dom hela påskveckan i Hemsedal han åker överallt på berget även en del park. Hans tyckte helt klart att det va bästa skidan han åkt på hittills.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitrogendykare, post: 1043522, member: 120579"] Hej, ursäkta sent svar. Angående tröga skidor. Jag tänker så här, älskar att åka skidor på skär gärna långsvång för att sedan växla över till kortsväng typ pendel med benen för att sedan återgå till långsväng. När man åker så, lite kortare svängar så upplever jag att samtliga breda skidor blir långsammare= trögare från kant till kant. Vill inte göra dig tveksam såg att du vill ha en lekfull skida, jag tycker absolut att SFB är klockren. Project 100 an är styvare och därmed inte lika lekfull. Ska du åka Mest i norden och mycket pist så kommer 100 an bli jättebra, vill dock säga att SFB är mycket roligare skida att åka på som fixar pudret bättre. Vad är då jag för åkare. 185cm lång 95kg. 38 år. Åker mycket pist (pga fam) och gillar hög fart och carva i långa svepande svängar som blandas med snärtiga kortsvängar. Vid tillfälle och på grabb resan varje år så är offpist väldigt prioriterat, försöker då att åka så mycket puder det bara går. Ska erkänna att på eftermiddagen när pucklarna i backen blir allt större så föredrar jag att åka på SFB även i hård pist. Min son 18 år åkte dom hela påskveckan i Hemsedal han åker överallt på berget även en del park. Hans tyckte helt klart att det va bästa skidan han åkt på hittills. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100 eller 108 i bredd?
Tillbaka
Topp