Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100 eller 108 i bredd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1043696" data-attributes="member: 77701"><p>[USER=14475]@LawndartGustav[/USER] Jag kör TST som allt-möjligt-skida (183:an med guardians) och om du med odämpad menar att de har det där lite ljusa, krispiga ljudet/känslan i sig så skulle jag säga ja. (Har diskuterat det här med "dämpad" en massa gånger men fortfarande aldrig blivit säker på vad som menas, mest pga folk säger olika.)</p><p></p><p>Ang. vad jag tycker om dem (ingen har kanske direkt frågat men ändå) så är de en mycket trevlig allroundskida som inte känns jättestora (lång, ganska hög nosrocker) och belastade med min muskulösa 58-kiloskropp plus lite ryggsäck, pjäxor och annat jox flyter de högst tillfredställande tills snön närmar sig knädjup iallafall. Tokälskar dem när det kommit nån decimeter! Hyfsat kort svängradie så de går att mörda manchester med.. nosen kan flappa lite ibland när det är hårt men som helhet har jag snarare fått ett stabilt intryck av dem. Skönt med lite spann när det är hårt.</p><p>Har dock inte kört Project, nuvarande SFB eller Prophet/Supernatural så jag kan tyvärr inte göra någon jämförelse. Det jag har hört av andra som testat flera är att TST är mer åka framåt och stå på än vad SFB är, den är mer jibbig..</p><p></p><p> [USER=149275]@chrillelille[/USER] - SFB smalades av med 7mm för ett par tre år sedan, minns inte på rak arm vilken årgång (från 115 till 108 var det iaf) men är oförändrad till kommande säsong iallafall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1043696, member: 77701"] [USER=14475]@LawndartGustav[/USER] Jag kör TST som allt-möjligt-skida (183:an med guardians) och om du med odämpad menar att de har det där lite ljusa, krispiga ljudet/känslan i sig så skulle jag säga ja. (Har diskuterat det här med "dämpad" en massa gånger men fortfarande aldrig blivit säker på vad som menas, mest pga folk säger olika.) Ang. vad jag tycker om dem (ingen har kanske direkt frågat men ändå) så är de en mycket trevlig allroundskida som inte känns jättestora (lång, ganska hög nosrocker) och belastade med min muskulösa 58-kiloskropp plus lite ryggsäck, pjäxor och annat jox flyter de högst tillfredställande tills snön närmar sig knädjup iallafall. Tokälskar dem när det kommit nån decimeter! Hyfsat kort svängradie så de går att mörda manchester med.. nosen kan flappa lite ibland när det är hårt men som helhet har jag snarare fått ett stabilt intryck av dem. Skönt med lite spann när det är hårt. Har dock inte kört Project, nuvarande SFB eller Prophet/Supernatural så jag kan tyvärr inte göra någon jämförelse. Det jag har hört av andra som testat flera är att TST är mer åka framåt och stå på än vad SFB är, den är mer jibbig.. [USER=149275]@chrillelille[/USER] - SFB smalades av med 7mm för ett par tre år sedan, minns inte på rak arm vilken årgång (från 115 till 108 var det iaf) men är oförändrad till kommande säsong iallafall. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100 eller 108 i bredd?
Tillbaka
Topp