Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1000 SKIS? Ingen som prövat?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lorentz21" data-source="post: 1310515" data-attributes="member: 191988"><p>Hej alla!</p><p></p><p>Jag är på jakt efter ett par första egna skidor. Jag skulle beskriva mig som en hyfsat god åkare och tar mig ned för alla backar med anamma utan problem. Jag har tidigare inte ägt egna skidor utan enbart hyrt, men nu är det dags att ta steget. Jag har kommit fram till att jag söker ett par skidor med ett midjemått på minst 100mm. Jag har gjort en gedigen research och testat ett gäng olika skidor under skidtestarhelgen i Sälen nyss och står mellan 2 val. 1000 AM skis, eller ett par Salomon qst 106 Echo.</p><p></p><p>Anledningen till ett 100+ midjemått är för att jag inte vill bli begränsad till piståkning endast. Det känns mer smart för mig att söka mig till bredare midja då jag blir mindre begränsad till endast piståkning då jag vill utveckla min åkning markant. Jag är säker på att jag kommer att lära mig skära på kanterna med bredare midja också och därav söker jag nu en mera bred midja.</p><p></p><p>Är det ingen här som testat 1000? Jag har inte sett något inlägg eller några recensioner om de skidorna här trots att jag tycker att jag har letat. Dom verkar vara grymma på alla sätt.</p><p></p><p>Jag söker framförallt ett par skidor jag kan ha någorlunda "överallt". Jag är väl medveten om att inga skidor kommer vara bäst på allt men jag vill kunna ta mig runt hyfsat bra på hela berget. Det som gör att jag överväger att beställa ett par 1000 istället för Salomon trots att jag inte kunnat testa 1000 är magkänslan efter alla recensioner och uppbyggnad av materialet och prat med tillverkarna.</p><p></p><p>Är det någon här som har testat 1000? Jag tänker att jag länkar båda skidorna och ser ifall någon av er kan hjälpa mig med tankarna kring detta.</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.1000skis.com/product/all-mountain[/URL]</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://alpingaraget.se/content/nyheter/salomon-qst-echo-106[/URL]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lorentz21, post: 1310515, member: 191988"] Hej alla! Jag är på jakt efter ett par första egna skidor. Jag skulle beskriva mig som en hyfsat god åkare och tar mig ned för alla backar med anamma utan problem. Jag har tidigare inte ägt egna skidor utan enbart hyrt, men nu är det dags att ta steget. Jag har kommit fram till att jag söker ett par skidor med ett midjemått på minst 100mm. Jag har gjort en gedigen research och testat ett gäng olika skidor under skidtestarhelgen i Sälen nyss och står mellan 2 val. 1000 AM skis, eller ett par Salomon qst 106 Echo. Anledningen till ett 100+ midjemått är för att jag inte vill bli begränsad till piståkning endast. Det känns mer smart för mig att söka mig till bredare midja då jag blir mindre begränsad till endast piståkning då jag vill utveckla min åkning markant. Jag är säker på att jag kommer att lära mig skära på kanterna med bredare midja också och därav söker jag nu en mera bred midja. Är det ingen här som testat 1000? Jag har inte sett något inlägg eller några recensioner om de skidorna här trots att jag tycker att jag har letat. Dom verkar vara grymma på alla sätt. Jag söker framförallt ett par skidor jag kan ha någorlunda "överallt". Jag är väl medveten om att inga skidor kommer vara bäst på allt men jag vill kunna ta mig runt hyfsat bra på hela berget. Det som gör att jag överväger att beställa ett par 1000 istället för Salomon trots att jag inte kunnat testa 1000 är magkänslan efter alla recensioner och uppbyggnad av materialet och prat med tillverkarna. Är det någon här som har testat 1000? Jag tänker att jag länkar båda skidorna och ser ifall någon av er kan hjälpa mig med tankarna kring detta. [URL unfurl="true"]https://www.1000skis.com/product/all-mountain[/URL] [URL unfurl="true"]https://alpingaraget.se/content/nyheter/salomon-qst-echo-106[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1000 SKIS? Ingen som prövat?
Tillbaka
Topp