Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1000 SKIS? Ingen som prövat?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SaintX" data-source="post: 1310753" data-attributes="member: 170084"><p>1000 är ju galet hypade, speciellt bland de små parkråttorna. Jag brukar gå efter teorin att det finns en anledning till att de stora märken säljer bättre och är med i mer tester. Visst har det med marknadsföring att göra men faktum är att de större tillverkarna har mer resurser för utveckling och hög kvalite på tillverkningen. Hade nog satsat på mer etablerade tillverkare och framförallt lite smalare. Du kan utan problem köra offpist med 94-100 i midja och samtidigt går de som tåget i pisten. 100-110 är väl mer om du hade tänkt tillbringa 75-100% utanför och jagar bara puderdagar eller huda upp för varje topp du ser. Kör själv på 100 och det är inte kalas i hårt nypistat. Efter lunch då det är uppkört och lite mjukare kommer de till sin rätta. Med det sagt så blir nästa par 94-96mm då jag är mer än 50% i pist. Du har så många superskidor du kan välja istället för 1000. Enforcer, Mantra, Ranger, Kore mm. Tror utan tvekan att du kommer att få ut mer av en lite smalare skida och för bövelen inte för kort</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SaintX, post: 1310753, member: 170084"] 1000 är ju galet hypade, speciellt bland de små parkråttorna. Jag brukar gå efter teorin att det finns en anledning till att de stora märken säljer bättre och är med i mer tester. Visst har det med marknadsföring att göra men faktum är att de större tillverkarna har mer resurser för utveckling och hög kvalite på tillverkningen. Hade nog satsat på mer etablerade tillverkare och framförallt lite smalare. Du kan utan problem köra offpist med 94-100 i midja och samtidigt går de som tåget i pisten. 100-110 är väl mer om du hade tänkt tillbringa 75-100% utanför och jagar bara puderdagar eller huda upp för varje topp du ser. Kör själv på 100 och det är inte kalas i hårt nypistat. Efter lunch då det är uppkört och lite mjukare kommer de till sin rätta. Med det sagt så blir nästa par 94-96mm då jag är mer än 50% i pist. Du har så många superskidor du kan välja istället för 1000. Enforcer, Mantra, Ranger, Kore mm. Tror utan tvekan att du kommer att få ut mer av en lite smalare skida och för bövelen inte för kort [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1000 SKIS? Ingen som prövat?
Tillbaka
Topp