Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1000 SKIS? Ingen som prövat?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lorentz21" data-source="post: 1310853" data-attributes="member: 191988"><p>Haha faktiskt. Jag har typ inte ens sätt att så många har kommenterat och det är ju kul. Jag klickade faktiskt hem ett par all mountain häromdagen. Jag tror på konceptet att jag kommer att kunna avancera mer på ett par skidor med större midjemått. Jag försöker på alla möjliga sätt att inte begränsa mig i utvecklingen och jag tror på att carva även går att lära sig med rätt teknik trots den breda midjan. </p><p></p><p>Visst är 1000 mycket parkorienterade och även jävligt dyra. Men magkänslan säger något annat. Fischer ranger är asgrymma skidor, gillar dom verkligen, samma med Salomon qst, men det är något med grabbarna från 1000 som gör att magkänslan säger kör. Vi får helt enkelt se hur de bär sig åt både i pisten och utanför när jag väl får de. </p><p></p><p>Sanningen är att jag större delen av tiden kommer att befinna mig i pisten. Men som tidigare sagt vill jag ändå ha ett bredare mått för att kunna orientera mig bättre och utvecklas på fler områden än endast carvingen. Jag är väl medveten om att dessa skidor inte är optimala för pisten egentligen, men jag gillar mångsidigheten och hoppas på lekfullhet. Vi får helt enkelt se, annars köper jag ett par till! För mig är detta en passion, mina ögon lyser när jag åker ned för backen. Oftast är jag också ensam men det är då jag är i mitt rätta element. Jag har bara åkt sedan 2021 och lärt mig genom YouTube eller att fråga folk om tips i liften o jag känner mig relativt duktig. Vinden har vänt till att det numera är jag som lär ut till dom som från början lärde mig. </p><p></p><p>Blir det så att dessa skidor inte helt kommer passa mig så är det så. Jag hade aldrig slutat fundera över hur dessa hade känts om jag inte klickat hem dom. Magkänslan säger kör!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lorentz21, post: 1310853, member: 191988"] Haha faktiskt. Jag har typ inte ens sätt att så många har kommenterat och det är ju kul. Jag klickade faktiskt hem ett par all mountain häromdagen. Jag tror på konceptet att jag kommer att kunna avancera mer på ett par skidor med större midjemått. Jag försöker på alla möjliga sätt att inte begränsa mig i utvecklingen och jag tror på att carva även går att lära sig med rätt teknik trots den breda midjan. Visst är 1000 mycket parkorienterade och även jävligt dyra. Men magkänslan säger något annat. Fischer ranger är asgrymma skidor, gillar dom verkligen, samma med Salomon qst, men det är något med grabbarna från 1000 som gör att magkänslan säger kör. Vi får helt enkelt se hur de bär sig åt både i pisten och utanför när jag väl får de. Sanningen är att jag större delen av tiden kommer att befinna mig i pisten. Men som tidigare sagt vill jag ändå ha ett bredare mått för att kunna orientera mig bättre och utvecklas på fler områden än endast carvingen. Jag är väl medveten om att dessa skidor inte är optimala för pisten egentligen, men jag gillar mångsidigheten och hoppas på lekfullhet. Vi får helt enkelt se, annars köper jag ett par till! För mig är detta en passion, mina ögon lyser när jag åker ned för backen. Oftast är jag också ensam men det är då jag är i mitt rätta element. Jag har bara åkt sedan 2021 och lärt mig genom YouTube eller att fråga folk om tips i liften o jag känner mig relativt duktig. Vinden har vänt till att det numera är jag som lär ut till dom som från början lärde mig. Blir det så att dessa skidor inte helt kommer passa mig så är det så. Jag hade aldrig slutat fundera över hur dessa hade känts om jag inte klickat hem dom. Magkänslan säger kör!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1000 SKIS? Ingen som prövat?
Tillbaka
Topp