Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1000 SKIS? Ingen som prövat?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gone skiing" data-source="post: 1310866" data-attributes="member: 179533"><p>Grattis till köpet. Tror du blir nöjd. Det måste vara nära på omöjligt att få till skärande svängar med en mittmonterad parkskida, det går inte att få trycket på rätt ställe om bindningen är så pass mycket framflyttad. Spelar ingen roll hur duktig man är, det går inte att bryta fysikens lagar för det.</p><p></p><p>Angående bredden så är min uppfattning att skillnaden mellan 65mm och 105mm faktiskt är väldigt liten när det gäller hur kvick den är kant till kant och hur väl den carvar. Mycket större skillnad då mellan 105 och 115.</p><p>Det är mer en smaksak om man gillar att skära igenom eftermiddagspucklarna eller surfa ovanpå dem om man vill ha smalare eller bredare skidor i pisten. Jag tycker runt 105 är super i pist, med det sagt så väljer jag ändå oftare mina 115 breda då jag gillar den extra tyngden i de bredare skidorna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gone skiing, post: 1310866, member: 179533"] Grattis till köpet. Tror du blir nöjd. Det måste vara nära på omöjligt att få till skärande svängar med en mittmonterad parkskida, det går inte att få trycket på rätt ställe om bindningen är så pass mycket framflyttad. Spelar ingen roll hur duktig man är, det går inte att bryta fysikens lagar för det. Angående bredden så är min uppfattning att skillnaden mellan 65mm och 105mm faktiskt är väldigt liten när det gäller hur kvick den är kant till kant och hur väl den carvar. Mycket större skillnad då mellan 105 och 115. Det är mer en smaksak om man gillar att skära igenom eftermiddagspucklarna eller surfa ovanpå dem om man vill ha smalare eller bredare skidor i pisten. Jag tycker runt 105 är super i pist, med det sagt så väljer jag ändå oftare mina 115 breda då jag gillar den extra tyngden i de bredare skidorna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1000 SKIS? Ingen som prövat?
Tillbaka
Topp