Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1000 SKIS? Ingen som prövat?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1310902" data-attributes="member: 144594"><p>Tror det är ganska få som invänder mot andras val av midjemått, men ibland blir man ju nyfiken, och ibland blir man ivrig att få någon annan att testa det man själv gillar. Men man kanske ska vara försiktig med generella råd, inte minst denna tråd visar ju det. Smaken är som r@ven - klöven, som man säger här i Skåne. För min del önskar jag dock att någon gett mig tips om breda skidor tidigare, vilket kanske avspeglar vad man säger till andra som undrar.</p><p> </p><p>Sen är det ju mycket mer än midjemått som avgör. Ingen nybörjare lär sig carva på ett par för hårda smalskidor, och när man väl är uppe på kant på ett par bredare skidor så... Och den kanten på en bred skida sjunker ju enkelt ner i snöbacken så fort det är det minsta mjukt. Tänker jag. Men det är nog annorlunda för en erfaren duktig finlirare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1310902, member: 144594"] Tror det är ganska få som invänder mot andras val av midjemått, men ibland blir man ju nyfiken, och ibland blir man ivrig att få någon annan att testa det man själv gillar. Men man kanske ska vara försiktig med generella råd, inte minst denna tråd visar ju det. Smaken är som r@ven - klöven, som man säger här i Skåne. För min del önskar jag dock att någon gett mig tips om breda skidor tidigare, vilket kanske avspeglar vad man säger till andra som undrar. Sen är det ju mycket mer än midjemått som avgör. Ingen nybörjare lär sig carva på ett par för hårda smalskidor, och när man väl är uppe på kant på ett par bredare skidor så... Och den kanten på en bred skida sjunker ju enkelt ner i snöbacken så fort det är det minsta mjukt. Tänker jag. Men det är nog annorlunda för en erfaren duktig finlirare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1000 SKIS? Ingen som prövat?
Tillbaka
Topp