Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1000 SKIS? Ingen som prövat?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lorentz21" data-source="post: 1311321" data-attributes="member: 191988"><p>Jo, du har nog rätt i det du säger. Oftast när jag har hyrt skidor har jag bett om att jag vill ha en viss typ av skida, som passar för denna åkstil exempelvis. Vid såna tillfällen har det märkt mycket av på personalen att kunskapen inte funnits där då det varit 20 åringar som står o hyr ut utrustning. I de flesta fallen lät de mig dock att gå in själv o välja ut ett par jag själv hade intresse av, sen hade jag som vana att själv byta ut skidorna mot andra under dagen. Å andra sidan är det så. Unga är billigare arbetskraft och det finns nog inte supermånga erfarna som vill ha dessa jobb under längre perioder heller. De flesta vill väl säsonga och festa runt o latcha på sin lediga tid, vilket jag förstår.</p><p></p><p>Jag förstår också att det är en ganska stor kontrast att jämföra AG mot uthyrning av utrustning men problemet blir ju lite densamma.. Och som du nämner att de ägnar för lite tid åt varje kund kan jag också hålla med om, det vart ingen diskussion utan mera rakt på sak och det gjorde mig ganska stressad i situationen även fast det inte var särskilt mycket folk inne i butiken just då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lorentz21, post: 1311321, member: 191988"] Jo, du har nog rätt i det du säger. Oftast när jag har hyrt skidor har jag bett om att jag vill ha en viss typ av skida, som passar för denna åkstil exempelvis. Vid såna tillfällen har det märkt mycket av på personalen att kunskapen inte funnits där då det varit 20 åringar som står o hyr ut utrustning. I de flesta fallen lät de mig dock att gå in själv o välja ut ett par jag själv hade intresse av, sen hade jag som vana att själv byta ut skidorna mot andra under dagen. Å andra sidan är det så. Unga är billigare arbetskraft och det finns nog inte supermånga erfarna som vill ha dessa jobb under längre perioder heller. De flesta vill väl säsonga och festa runt o latcha på sin lediga tid, vilket jag förstår. Jag förstår också att det är en ganska stor kontrast att jämföra AG mot uthyrning av utrustning men problemet blir ju lite densamma.. Och som du nämner att de ägnar för lite tid åt varje kund kan jag också hålla med om, det vart ingen diskussion utan mera rakt på sak och det gjorde mig ganska stressad i situationen även fast det inte var särskilt mycket folk inne i butiken just då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1000 SKIS? Ingen som prövat?
Tillbaka
Topp