Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1000 SKIS? Ingen som prövat?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lorentz21" data-source="post: 1311729" data-attributes="member: 191988"><p>Så ja! Jag tog de röda farorna ut på äventyr igår i Romme. Det ligger rätt nära där jag firar jul i år så det blev rätt naturligt att jag åkte dit. </p><p></p><p>Jag vill poängtera att det var rätt blöt snö då det var plusgrader o detta är mina tankar efter 5 timmars åkning. Som syntes till bilder fanns det inte snö i skogarna eller utanför pisterna o alla var inte heller öppna. </p><p></p><p>Första intrycket är att skidorna var riktigt vassa, superenkla att få upp på kant trots breda måttet och svängarna blev riktigt sköna. Lekfullheten blandades med stabilitet vilket är vad jag önskat mig. Vid slutet av dagen så vart det ganska isigt fläckvis och det är väl där man behöver öva på tekniken ännu mera för att få dom fastna riktigt ordentligt. Annars i backarna tedde sig skidorna efter mina önskemål. Jag hade ingen aning om att pivot bindningarna var lösa när pjäxan inte var påsatt heller så jag vart rätt förvirrad, haha. </p><p></p><p>Hittills känner jag mig väldigt nöjd över mitt val - dock behöver jag åka mycket mera för att lära känna skidorna ännu bättre. </p><p></p><p>Något annat jag märkte var att när jag lyfter foten i pjäxan så sitter inte mina hälar alltid dikt mot sulan på pjäxorna. Finns det något att göra åt det? Jag antar att för bästa kraftöverföring vill vi inte ha ”lösa” fötter i pjäxan, utan att de sitter som dikt emot hela tiden?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lorentz21, post: 1311729, member: 191988"] Så ja! Jag tog de röda farorna ut på äventyr igår i Romme. Det ligger rätt nära där jag firar jul i år så det blev rätt naturligt att jag åkte dit. Jag vill poängtera att det var rätt blöt snö då det var plusgrader o detta är mina tankar efter 5 timmars åkning. Som syntes till bilder fanns det inte snö i skogarna eller utanför pisterna o alla var inte heller öppna. Första intrycket är att skidorna var riktigt vassa, superenkla att få upp på kant trots breda måttet och svängarna blev riktigt sköna. Lekfullheten blandades med stabilitet vilket är vad jag önskat mig. Vid slutet av dagen så vart det ganska isigt fläckvis och det är väl där man behöver öva på tekniken ännu mera för att få dom fastna riktigt ordentligt. Annars i backarna tedde sig skidorna efter mina önskemål. Jag hade ingen aning om att pivot bindningarna var lösa när pjäxan inte var påsatt heller så jag vart rätt förvirrad, haha. Hittills känner jag mig väldigt nöjd över mitt val - dock behöver jag åka mycket mera för att lära känna skidorna ännu bättre. Något annat jag märkte var att när jag lyfter foten i pjäxan så sitter inte mina hälar alltid dikt mot sulan på pjäxorna. Finns det något att göra åt det? Jag antar att för bästa kraftöverföring vill vi inte ha ”lösa” fötter i pjäxan, utan att de sitter som dikt emot hela tiden? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1000 SKIS? Ingen som prövat?
Tillbaka
Topp