Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100eight vs 90eight vs mantra
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DonC" data-source="post: 1066030" data-attributes="member: 155513"><p>Hej,</p><p></p><p>Intressant frågeställning detta. Har själv snöat in lite på Völkl 90 eight (se även annan tråd här på forumet). </p><p></p><p>Har en nyinköpt fransk tidning som likt Åka Skidor hyllar 100 eight för prima egenskaper i såväl hårda som mjuka förhållanden. Storslalomstuk i svängen.</p><p></p><p>I en annan fransk tidning hittade jag en kort test kring 90eight. Fina egenskaper i lössnö men man tyckte den sämre i kortare sväng samt att man skriver om tendens till "översvängning". Vet ej exakt vad som avses men kan det vara tailrockern som gör att den ej vill ligga kvar i sväng?</p><p></p><p>I övrigt kan man säga att T ex Cham 97 och Salomon Q98 hyllas. Står själv mellan Cham 97 och Völkl 98. Völkln känns lite modernare men har svår beslutsångest de två emellan. Skall jag lyssna på den franska pressen så skall jag gå på Völkl 98.</p><p></p><p>Givet dina preferenser skulle jag nog gå på 100 eight....</p><p></p><p>//C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DonC, post: 1066030, member: 155513"] Hej, Intressant frågeställning detta. Har själv snöat in lite på Völkl 90 eight (se även annan tråd här på forumet). Har en nyinköpt fransk tidning som likt Åka Skidor hyllar 100 eight för prima egenskaper i såväl hårda som mjuka förhållanden. Storslalomstuk i svängen. I en annan fransk tidning hittade jag en kort test kring 90eight. Fina egenskaper i lössnö men man tyckte den sämre i kortare sväng samt att man skriver om tendens till "översvängning". Vet ej exakt vad som avses men kan det vara tailrockern som gör att den ej vill ligga kvar i sväng? I övrigt kan man säga att T ex Cham 97 och Salomon Q98 hyllas. Står själv mellan Cham 97 och Völkl 98. Völkln känns lite modernare men har svår beslutsångest de två emellan. Skall jag lyssna på den franska pressen så skall jag gå på Völkl 98. Givet dina preferenser skulle jag nog gå på 100 eight.... //C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100eight vs 90eight vs mantra
Tillbaka
Topp