Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100eight vs 90eight vs mantra
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AugustAhlnas" data-source="post: 1066053" data-attributes="member: 136103"><p>Det jag menade var inte att den toppade listan, utan att den extra bredden gör mig extra sugen eller rättare sagt har en fördel mot mantra just i bredd då jag själv funderar på om 100 räcker. Jag har billigare pris på Völkl så det stämmer, sen är jag rent generellt ett fan av deras skidor. Så där insnöad som man kan bli på något, aldrig åkt något jag upplevt som dåligt från Völkl, däremot varit missnöjd med andra märkens skidor. Det var länge sedan jag åkte Salomon osv men det sitter ju någon liten mental spärr ändå, med det inte sagt att det är ett alternativ men letar mig instinktivt mot skidor från völkl av denna anledning. Eftersom jag dock inte har koll på vad 100eight är för skida i övrigt så känns det precis som du säger som en chansning. Ska försöka ta mig upp på skidtestet i Åre också.</p><p></p><p>Ska läsa om Cochisen, tycker det absolut låter som en vettig skida. Men det blir dyrare. Uppskattar dom förslagen jag fått som sagt då jag nu vet vilka skidor jag ska försöka testa vid eventuellt skidtest. ÄR ju ett segment som jag har riktigt dålig koll på annars.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AugustAhlnas, post: 1066053, member: 136103"] Det jag menade var inte att den toppade listan, utan att den extra bredden gör mig extra sugen eller rättare sagt har en fördel mot mantra just i bredd då jag själv funderar på om 100 räcker. Jag har billigare pris på Völkl så det stämmer, sen är jag rent generellt ett fan av deras skidor. Så där insnöad som man kan bli på något, aldrig åkt något jag upplevt som dåligt från Völkl, däremot varit missnöjd med andra märkens skidor. Det var länge sedan jag åkte Salomon osv men det sitter ju någon liten mental spärr ändå, med det inte sagt att det är ett alternativ men letar mig instinktivt mot skidor från völkl av denna anledning. Eftersom jag dock inte har koll på vad 100eight är för skida i övrigt så känns det precis som du säger som en chansning. Ska försöka ta mig upp på skidtestet i Åre också. Ska läsa om Cochisen, tycker det absolut låter som en vettig skida. Men det blir dyrare. Uppskattar dom förslagen jag fått som sagt då jag nu vet vilka skidor jag ska försöka testa vid eventuellt skidtest. ÄR ju ett segment som jag har riktigt dålig koll på annars. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100eight vs 90eight vs mantra
Tillbaka
Topp