Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100eight vs 90eight vs mantra
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 1066073" data-attributes="member: 46762"><p>Jag kan chippa in lite om Salomon Q-Lab... Än så länge känner jag inte att jag kan ge en officiell recension, men ni kan få lite tankar!</p><p></p><p>Jag har bara åkt dem vid en "resa", och det var förra nyår i Åre. Risiga förhållanden, även om snömängden var legit. Ömsom kallt, ömsom regn... </p><p></p><p>Första intrycken av mina 190cm var HERREJÄVLAR! Det är verkligen racekonkstruktion i en storabergsskida. Jag som då vägde 83-84kg och trodde att de skulle vara krävande men ändå givande fick ta en lite mer ödmjuk approach. Jag hade slipat dem lite på egen hand så mina var väldigt välpreppade i kanterna, kanske lite väl bra... Jag upplevde ett sanslöst kantgrepp när jag väl vågade släppa ut dem i kontinuerliga skärande svängar. Med tanke på greppet blev det sen ganska krävande att sladda ur dem ur sväng och få ner farten... Sen var inte underlaget det trevligaste för skidan heller. När det började töa bettade verkligen skidorna och då det mest var chillåkning med vänner blev det nog inte mer än 1-2 dagar på Q Lab'en utan jag gick över till mina R2 108'or som är definitionen av snäll skida som gör precis vad man vill och inte nått mer.</p><p>Såhär i efterhand är väl kanske 183cm's versionen lämpligare för mig med tanke på hur bitiga skidorna är, men jag ser fram emot att köra mina i Alperna och verkligen låta dem komma till rätta.</p><p></p><p>Så jag tror verkligen att du skulle gilla Q-Lab'en i 190cm. Jämfört med R2 115/Q115 som du inte gillade är Q-Lab betydligen längre i känslan och kör över allt. Inte heller lika surfig i beteendet.</p><p></p><p>Metallagren i all ära, men jag tror verkligen att magin i skidan är hur de jobbat med trät i konstruktionen. Jag tror varje ord när de säger att det är racekonstruktion!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 1066073, member: 46762"] Jag kan chippa in lite om Salomon Q-Lab... Än så länge känner jag inte att jag kan ge en officiell recension, men ni kan få lite tankar! Jag har bara åkt dem vid en "resa", och det var förra nyår i Åre. Risiga förhållanden, även om snömängden var legit. Ömsom kallt, ömsom regn... Första intrycken av mina 190cm var HERREJÄVLAR! Det är verkligen racekonkstruktion i en storabergsskida. Jag som då vägde 83-84kg och trodde att de skulle vara krävande men ändå givande fick ta en lite mer ödmjuk approach. Jag hade slipat dem lite på egen hand så mina var väldigt välpreppade i kanterna, kanske lite väl bra... Jag upplevde ett sanslöst kantgrepp när jag väl vågade släppa ut dem i kontinuerliga skärande svängar. Med tanke på greppet blev det sen ganska krävande att sladda ur dem ur sväng och få ner farten... Sen var inte underlaget det trevligaste för skidan heller. När det började töa bettade verkligen skidorna och då det mest var chillåkning med vänner blev det nog inte mer än 1-2 dagar på Q Lab'en utan jag gick över till mina R2 108'or som är definitionen av snäll skida som gör precis vad man vill och inte nått mer. Såhär i efterhand är väl kanske 183cm's versionen lämpligare för mig med tanke på hur bitiga skidorna är, men jag ser fram emot att köra mina i Alperna och verkligen låta dem komma till rätta. Så jag tror verkligen att du skulle gilla Q-Lab'en i 190cm. Jämfört med R2 115/Q115 som du inte gillade är Q-Lab betydligen längre i känslan och kör över allt. Inte heller lika surfig i beteendet. Metallagren i all ära, men jag tror verkligen att magin i skidan är hur de jobbat med trät i konstruktionen. Jag tror varje ord när de säger att det är racekonstruktion! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
100eight vs 90eight vs mantra
Tillbaka
Topp