Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
104kg, 189cm lång - svårt att svänga vänster, ska jag prova Tip/Tail Rocker?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1222309" data-attributes="member: 161297"><p>Varför är ofta den instinktiva lösningen på problem att det måste handla om att köpa utrustning? Du är ju inte på något vis ensam i den här slutsatsen utan vi är ju många, många som tar till det som första slutsats. Och du ska absolut köpa egna grejer. Men modell A eller modell B spelar inte så vansinnigt stor roll. Viktigast är att egna grejer är ens egna, man åker på samma hela tiden och man kan pilla och fixa med dem. Typ som när Pärson kunde fixa till Gunde med lite gaffa-tejp.</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]BgkO3RBwIAE[/MEDIA]</p><p></p><p>Utöver att ta en eller ännu hellre flera skidlektioner så skulle jag vilja tipsa om att på hemmaplan skaffa dig en PT som är duktig på att åka skidor. För när man vill få rätsida på sina personliga features och för all del komma i form så behövs det någon som fattar. Annars är risken att det blir fokus på typ lårmuskler när vad du kanske framför allt behöver är att öva på balansen eller stärka upp bålen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1222309, member: 161297"] Varför är ofta den instinktiva lösningen på problem att det måste handla om att köpa utrustning? Du är ju inte på något vis ensam i den här slutsatsen utan vi är ju många, många som tar till det som första slutsats. Och du ska absolut köpa egna grejer. Men modell A eller modell B spelar inte så vansinnigt stor roll. Viktigast är att egna grejer är ens egna, man åker på samma hela tiden och man kan pilla och fixa med dem. Typ som när Pärson kunde fixa till Gunde med lite gaffa-tejp. [MEDIA=youtube]BgkO3RBwIAE[/MEDIA] Utöver att ta en eller ännu hellre flera skidlektioner så skulle jag vilja tipsa om att på hemmaplan skaffa dig en PT som är duktig på att åka skidor. För när man vill få rätsida på sina personliga features och för all del komma i form så behövs det någon som fattar. Annars är risken att det blir fokus på typ lårmuskler när vad du kanske framför allt behöver är att öva på balansen eller stärka upp bålen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
104kg, 189cm lång - svårt att svänga vänster, ska jag prova Tip/Tail Rocker?
Tillbaka
Topp