Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
110 mm läst, är det kört?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel-LAB" data-source="post: 984023" data-attributes="member: 66686"><p>[USER=1005]@Tomas[/USER]:</p><p>Det finns flera modeller som kan tryckas så att de passar dig, Strolz skulle jag säga är onödigt dyrt. </p><p>Mina fötter är kortare och lika breda som dina och jag har lyckats få riktigt billiga pjäxor att sitta bra. Vill dock inte rekommendera dig att köpa nya billiga prylar, såvida det inte råkar vara "typ 70%" REA.</p><p></p><p>Tips 1:</p><p>Om du köper NYA pjäxor, gör det på en skidort, t.ex Åre eller Hemsedal, där det finns bootfitters värda namnet. Det är ovärdeligt att kunna ta några åk i backen och sedan gå direkt till butiken och tala om var det klämmer. </p><p></p><p>Tips 2:</p><p>Om du köper BEG pjäxor, se till att du får dem billigt, räkna sedan med c:a 900 Kr extra för fomgjuten sula samt 500 kr för lästning. Återigen görs allt på en skidort med bra bootfitter.</p><p></p><p>Själv blev jag lovad av en mycket välrennomerad alpinbutik i västsverige att ett par Atomic racepjuck skulle gå att lästa så de passade mig perfekt. De kostade då 5000 kr. Tre besök senare, efter många mil i bilen och ömma fötter bekräftar en annan kille i butiken att det inte är möjligt att få just dessa pjäxor att passa mina fötter. </p><p></p><p>Desperat köper jag ett par gamla Salomon här på FR för 800 kr, stoppar i ett par gamla innerskor jag har och beger mig till Hemsedal. I originalskick klämde pjäxorna så mycket att jag endast klarade åka 1 åk. Jag tänkte: Det är billiga pjäxor, så om de spricker vid lästningen så är det inte hela världen.</p><p>Efter tre tryckningar och 450 NOK sitter de perfekt och (utskrattad av min tjej) har jag sedan åkt över 200 åkdagar med dessa gamla "holkar" till pjäxor. Det är två säsonger sedan och just nu råkar dessutom färgen på pjuxen matcha med årets lagg.</p><p>Det finns med andra ord inga problem som inte har en lösning... Ibland behöver den inte kosta skjortan heller. Hör av dig på PM om du har frågor, så hjälper jag dig gärna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel-LAB, post: 984023, member: 66686"] [USER=1005]@Tomas[/USER]: Det finns flera modeller som kan tryckas så att de passar dig, Strolz skulle jag säga är onödigt dyrt. Mina fötter är kortare och lika breda som dina och jag har lyckats få riktigt billiga pjäxor att sitta bra. Vill dock inte rekommendera dig att köpa nya billiga prylar, såvida det inte råkar vara "typ 70%" REA. Tips 1: Om du köper NYA pjäxor, gör det på en skidort, t.ex Åre eller Hemsedal, där det finns bootfitters värda namnet. Det är ovärdeligt att kunna ta några åk i backen och sedan gå direkt till butiken och tala om var det klämmer. Tips 2: Om du köper BEG pjäxor, se till att du får dem billigt, räkna sedan med c:a 900 Kr extra för fomgjuten sula samt 500 kr för lästning. Återigen görs allt på en skidort med bra bootfitter. Själv blev jag lovad av en mycket välrennomerad alpinbutik i västsverige att ett par Atomic racepjuck skulle gå att lästa så de passade mig perfekt. De kostade då 5000 kr. Tre besök senare, efter många mil i bilen och ömma fötter bekräftar en annan kille i butiken att det inte är möjligt att få just dessa pjäxor att passa mina fötter. Desperat köper jag ett par gamla Salomon här på FR för 800 kr, stoppar i ett par gamla innerskor jag har och beger mig till Hemsedal. I originalskick klämde pjäxorna så mycket att jag endast klarade åka 1 åk. Jag tänkte: Det är billiga pjäxor, så om de spricker vid lästningen så är det inte hela världen. Efter tre tryckningar och 450 NOK sitter de perfekt och (utskrattad av min tjej) har jag sedan åkt över 200 åkdagar med dessa gamla "holkar" till pjäxor. Det är två säsonger sedan och just nu råkar dessutom färgen på pjuxen matcha med årets lagg. Det finns med andra ord inga problem som inte har en lösning... Ibland behöver den inte kosta skjortan heller. Hör av dig på PM om du har frågor, så hjälper jag dig gärna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
110 mm läst, är det kört?
Tillbaka
Topp