Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
1101 vindsnurror i fjällen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stigevert" data-source="post: 460733" data-attributes="member: 37923"><p>miljömässigt så är det absolut försvarbart att bygga vindkraftverk i fjällen. Det genererar mycket energi och i jämförelse till vad det kostar att hålla dom i ordning. </p><p>Men. Det tråkiga är att t.ex i Jämtland där jag kommer ifrån så är redan i princip allt strömmande vatten utbyggt till vattenkraft. Detta har fått till följd att fisket har påverkats till väldigt hög grad, skoteråkningen drabbas också på sätt och vis om än inte lika mycket och sen även det visuella med att ha sjöar som är tomma halva sommaren. Det kan jag köpa för att det ger mer än det skadar precis som vindkraftverk. </p><p>Men nu när dom kommit upp på tapeten så är just Jämtlandsfjällen tydligen ett jättebra ställe att smälla upp dom på. Hur är resonemanget? Ska man passa på att förstöra så mycket som möjligt där det redan är påbörjat??</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stigevert, post: 460733, member: 37923"] miljömässigt så är det absolut försvarbart att bygga vindkraftverk i fjällen. Det genererar mycket energi och i jämförelse till vad det kostar att hålla dom i ordning. Men. Det tråkiga är att t.ex i Jämtland där jag kommer ifrån så är redan i princip allt strömmande vatten utbyggt till vattenkraft. Detta har fått till följd att fisket har påverkats till väldigt hög grad, skoteråkningen drabbas också på sätt och vis om än inte lika mycket och sen även det visuella med att ha sjöar som är tomma halva sommaren. Det kan jag köpa för att det ger mer än det skadar precis som vindkraftverk. Men nu när dom kommit upp på tapeten så är just Jämtlandsfjällen tydligen ett jättebra ställe att smälla upp dom på. Hur är resonemanget? Ska man passa på att förstöra så mycket som möjligt där det redan är påbörjat?? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
1101 vindsnurror i fjällen
Tillbaka
Topp