Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
1101 vindsnurror i fjällen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 460760" data-attributes="member: 33485"><p>Ett vindkraftverk kräver inte mycket underhåll, men när de blir många blir ju lite arbete mycket arbete som bekant. </p><p></p><p>Ska man smälla upp vindkraftsparker ute bland bergen 'r det v'l klart som krovspad att det ska transporteras långa sträckor? Visst ska det transporteras långt från kärnkraftverken med men där kan vi själva bestämma hur mycket som produceras.</p><p></p><p>Vad det anbefaller djurlivet s¨störs det nte, återigen, av ett kraftverk. Men när det blir hela parker.. Vad skulle du göra om någon dunkade upp 500 stolpar i din lägenhet? Eller dundrar in med en hög med elektriker, lastbilar/helikoptrar osv hemma hos dig? Bo kvar?</p><p></p><p></p><p>Läste f.ö. att vargflocken jag nämnde har flyttat från området då de börjat bygga vindkraftverken. Men jag antar att de bara kände för ett miljöombyte, de kanske var sugna på en solsemester, vad vet jag. Men det har ju säkert ingenting med bygget att göra....</p><p></p><p>Att bygga det i anslutning till ett/flera liftsystem vore helt klart ett bra alternativ om elen går till liftsystemet. Däng upp några i stryn först, så att deras läckande dieselaggregat, som drier hela bygget, får lite semester ibland.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 460760, member: 33485"] Ett vindkraftverk kräver inte mycket underhåll, men när de blir många blir ju lite arbete mycket arbete som bekant. Ska man smälla upp vindkraftsparker ute bland bergen 'r det v'l klart som krovspad att det ska transporteras långa sträckor? Visst ska det transporteras långt från kärnkraftverken med men där kan vi själva bestämma hur mycket som produceras. Vad det anbefaller djurlivet s¨störs det nte, återigen, av ett kraftverk. Men när det blir hela parker.. Vad skulle du göra om någon dunkade upp 500 stolpar i din lägenhet? Eller dundrar in med en hög med elektriker, lastbilar/helikoptrar osv hemma hos dig? Bo kvar? Läste f.ö. att vargflocken jag nämnde har flyttat från området då de börjat bygga vindkraftverken. Men jag antar att de bara kände för ett miljöombyte, de kanske var sugna på en solsemester, vad vet jag. Men det har ju säkert ingenting med bygget att göra.... Att bygga det i anslutning till ett/flera liftsystem vore helt klart ett bra alternativ om elen går till liftsystemet. Däng upp några i stryn först, så att deras läckande dieselaggregat, som drier hela bygget, får lite semester ibland. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
1101 vindsnurror i fjällen
Tillbaka
Topp