Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
1101 vindsnurror i fjällen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 460877" data-attributes="member: 33485"><p>HARS: Har inte moder jord kapslat in allt uran från första början? Skulle hon då inte klara det igen bara för att det vart ovan jord? Ok att det blir mer koncentrerat men med vår hjälp på traven så löser det sig. Det pågår, som tidigare nämnt, ett jätteprojekt i USA (Nevadaöknen om jag minns rätt) där de ska lagra sitt avfall, stor del av avfallet där är inte farligare än att en människa kan vistas i utrymmet.</p><p></p><p>Jeffa: Säger inte att det inte är lönsamt men i förhållande till ett kärnkraftverk är det värdelöst. Ett ordentligt kärnkraftverk skulle gott och väl täcka hela sveriges elbehov medans en vindkraftpark behöver lika stor yta som Gotland för att täcka en reaktors kapacitet. Jag tycker iaf att det är vettigare med ett par mindre kärnkraftverk än att bygga en sjuh-vetes massa vindkraftverk. Sen om man smäller upp vkv i skåne eller fjällen bryr jag mig inte om...</p><p></p><p>Har absolut ingenting emot "miljövänliga" energikällor men nackdelarna tar tyvärr överhanden på vinkraft, IMHO...</p><p></p><p></p><p>Tror dock en hel del på fission/fusion, blir ju enorma mängder energi men vår stat har väl förbjudit forskning kring det...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 460877, member: 33485"] HARS: Har inte moder jord kapslat in allt uran från första början? Skulle hon då inte klara det igen bara för att det vart ovan jord? Ok att det blir mer koncentrerat men med vår hjälp på traven så löser det sig. Det pågår, som tidigare nämnt, ett jätteprojekt i USA (Nevadaöknen om jag minns rätt) där de ska lagra sitt avfall, stor del av avfallet där är inte farligare än att en människa kan vistas i utrymmet. Jeffa: Säger inte att det inte är lönsamt men i förhållande till ett kärnkraftverk är det värdelöst. Ett ordentligt kärnkraftverk skulle gott och väl täcka hela sveriges elbehov medans en vindkraftpark behöver lika stor yta som Gotland för att täcka en reaktors kapacitet. Jag tycker iaf att det är vettigare med ett par mindre kärnkraftverk än att bygga en sjuh-vetes massa vindkraftverk. Sen om man smäller upp vkv i skåne eller fjällen bryr jag mig inte om... Har absolut ingenting emot "miljövänliga" energikällor men nackdelarna tar tyvärr överhanden på vinkraft, IMHO... Tror dock en hel del på fission/fusion, blir ju enorma mängder energi men vår stat har väl förbjudit forskning kring det... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
1101 vindsnurror i fjällen
Tillbaka
Topp