Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
14-åring död i lavin i Les Arcs
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChasingPow" data-source="post: 1312177" data-attributes="member: 163179"><p>Som gammal tävlingsåkare kan jag tycka att det är anmärkningsvärt att inte ens inom den organiserade delen att man skidförbundet ha några krav på lavininfo/kurser.</p><p></p><p>Självklart tävlar man I pisten men hur många tar inte första bästa chans att åka puder? Då hade man iaf nått fler yngre som kan vara lite ambassadörer mot kompisar osv.</p><p></p><p>Man inser ju nu som vuxen att man har tagit ganska ansenliga risker när man var liten.</p><p></p><p>Sedan kan jag nog ändå också tycka att det borde ingå i skolan med lavinkunskap. En stor andel människor åker ändå skidor, xc eller skoter i fjällen så känns som rimligt att lägga nån timme på frågan. Jämfört med hur många x2 ekvationer normal svensken behöver jobba med...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChasingPow, post: 1312177, member: 163179"] Som gammal tävlingsåkare kan jag tycka att det är anmärkningsvärt att inte ens inom den organiserade delen att man skidförbundet ha några krav på lavininfo/kurser. Självklart tävlar man I pisten men hur många tar inte första bästa chans att åka puder? Då hade man iaf nått fler yngre som kan vara lite ambassadörer mot kompisar osv. Man inser ju nu som vuxen att man har tagit ganska ansenliga risker när man var liten. Sedan kan jag nog ändå också tycka att det borde ingå i skolan med lavinkunskap. En stor andel människor åker ändå skidor, xc eller skoter i fjällen så känns som rimligt att lägga nån timme på frågan. Jämfört med hur många x2 ekvationer normal svensken behöver jobba med... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
14-åring död i lavin i Les Arcs
Tillbaka
Topp