Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
-
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SaintX" data-source="post: 1258369" data-attributes="member: 170084"><p>När jag började åka igen för några år sedan (lite snowboard och extremt lite skidor som tonåring) så köpte jag ett par beg Krypton Pro 120 som först pjäxa. Brutalt styva men oslagbar kontroll. Fötterna satt som skruvstäd och de kändes verkligen att de kunde pressas om man ville mata på lite. Har alltid levt efter att jag ska känna tryck hela tiden mot smalbenet när jag åker, och med dessa hade jag fullt förtroende. När jag sedan skulle byta pjäxor så provade jag 100, 110 flex men redan i affären känns de sladdriga och ostabila. Det blev till slut Panterra 130 för att få den där stabiliteten. Ska tilläggas att jag inte är en tungviktare (180cm, 85kg). För att summera det så är säkert ett par 80Flex superbekväma i grön/blått där du njuter av solen och myser ner. Vill du köra på lite mer och kanske tvinga dig själv att utvecklas som åkare så tycker jag att du ska satsa på både skidor om pjäxor som är över medel/avancerad. Min utrustning var absolut för mycket för mig men det är så roligt när jag verkligen känner hur jag blir bättre och att sakerna fortfarande har mer att ge.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SaintX, post: 1258369, member: 170084"] När jag började åka igen för några år sedan (lite snowboard och extremt lite skidor som tonåring) så köpte jag ett par beg Krypton Pro 120 som först pjäxa. Brutalt styva men oslagbar kontroll. Fötterna satt som skruvstäd och de kändes verkligen att de kunde pressas om man ville mata på lite. Har alltid levt efter att jag ska känna tryck hela tiden mot smalbenet när jag åker, och med dessa hade jag fullt förtroende. När jag sedan skulle byta pjäxor så provade jag 100, 110 flex men redan i affären känns de sladdriga och ostabila. Det blev till slut Panterra 130 för att få den där stabiliteten. Ska tilläggas att jag inte är en tungviktare (180cm, 85kg). För att summera det så är säkert ett par 80Flex superbekväma i grön/blått där du njuter av solen och myser ner. Vill du köra på lite mer och kanske tvinga dig själv att utvecklas som åkare så tycker jag att du ska satsa på både skidor om pjäxor som är över medel/avancerad. Min utrustning var absolut för mycket för mig men det är så roligt när jag verkligen känner hur jag blir bättre och att sakerna fortfarande har mer att ge. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
-
Tillbaka
Topp