Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
169 eller 177?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 227806" data-attributes="member: 13390"><p>177 är fortfarande en rejält kort skida. </p><p></p><p>Visst kommer den att kännas lite småseg första åken när du jämför med din korta pistracer, men du vänjer dig snabbt. Att den KÄNNS stor vid första anblicken betyder ju inte att den ÄR det. Du ska ha 177 som all mountain, inget snack om saken. Det finns inte nåt som säger att den skulle vara för lång för dig. Känns som om valet snarare ligger mellan 177 och 185... Glöm inte att det är twin också. Det plockar bort några centimeter i känslan eftersom man står lite längre fram.</p><p></p><p>Jag är 179 och väger 70 kilo. Just nu har jag Big Daddy 190 som offpistlagg. Min rad av tidigare skidlängder i kategorin är 195 (AK Rocket Pro), 189 (AK Maiden), 188 (Apache Chief), 188 (Gun Lab), 193 (Big Daddy -05), och nu 190 (BD 07). Dessa längder har funkat bra för mig, med undantag av Gun Lab 188 som kändes väldigt kort och liten. Jag tror det berodde på att den hade full twin. Den byttes relativt snabbt mot nåt lite större...</p><p></p><p>Slutsats av mitt utlägg: 177 Mantra kan inte vara för stor. Köp och åk.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 227806, member: 13390"] 177 är fortfarande en rejält kort skida. Visst kommer den att kännas lite småseg första åken när du jämför med din korta pistracer, men du vänjer dig snabbt. Att den KÄNNS stor vid första anblicken betyder ju inte att den ÄR det. Du ska ha 177 som all mountain, inget snack om saken. Det finns inte nåt som säger att den skulle vara för lång för dig. Känns som om valet snarare ligger mellan 177 och 185... Glöm inte att det är twin också. Det plockar bort några centimeter i känslan eftersom man står lite längre fram. Jag är 179 och väger 70 kilo. Just nu har jag Big Daddy 190 som offpistlagg. Min rad av tidigare skidlängder i kategorin är 195 (AK Rocket Pro), 189 (AK Maiden), 188 (Apache Chief), 188 (Gun Lab), 193 (Big Daddy -05), och nu 190 (BD 07). Dessa längder har funkat bra för mig, med undantag av Gun Lab 188 som kändes väldigt kort och liten. Jag tror det berodde på att den hade full twin. Den byttes relativt snabbt mot nåt lite större... Slutsats av mitt utlägg: 177 Mantra kan inte vara för stor. Köp och åk. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
169 eller 177?
Tillbaka
Topp