Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
18 års gräns på REDBULL?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ME2" data-source="post: 197933" data-attributes="member: 43117"><p>OK dags att reda ut lite här nu! </p><p></p><p>Det är inte 18år åldersgräns på red bull på ica!</p><p></p><p>Jag spenderar själv sommarna inne i charken på en Ica supermarket butik. Så här är grejen Ica updaterade sitt datasystem för ett antal månader sedan. När de gjorde detta uppstod ett litet fel. Nämligen att det när man slår in b l a coca-cola, redbull, fanta kommer upp en ruta som vill att man ska kolla legitimation på personen. Denna ruta brukar komma upp t e x när man slår in cigg, folköl och dylik.. vissa personal i kassan t e x jag själv ignorerar denna ruta totalt och skriker på dataansvarige att fixa felet fort som fan eftersom det är störande.. Andra kanske blir lite undrande då de hört om dödsfall mm och väljer att följa rutan.. </p><p></p><p>kan dock tilllägga att det är helt fritt för varje icaaffär att sätta egna åldergränser t e x 18 på tändstickor och lösningsmedel. min affär har iallafall gjort de och ingen har stämt oss ännu :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ME2, post: 197933, member: 43117"] OK dags att reda ut lite här nu! Det är inte 18år åldersgräns på red bull på ica! Jag spenderar själv sommarna inne i charken på en Ica supermarket butik. Så här är grejen Ica updaterade sitt datasystem för ett antal månader sedan. När de gjorde detta uppstod ett litet fel. Nämligen att det när man slår in b l a coca-cola, redbull, fanta kommer upp en ruta som vill att man ska kolla legitimation på personen. Denna ruta brukar komma upp t e x när man slår in cigg, folköl och dylik.. vissa personal i kassan t e x jag själv ignorerar denna ruta totalt och skriker på dataansvarige att fixa felet fort som fan eftersom det är störande.. Andra kanske blir lite undrande då de hört om dödsfall mm och väljer att följa rutan.. kan dock tilllägga att det är helt fritt för varje icaaffär att sätta egna åldergränser t e x 18 på tändstickor och lösningsmedel. min affär har iallafall gjort de och ingen har stämt oss ännu :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
18 års gräns på REDBULL?
Tillbaka
Topp