Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
18 års gräns på REDBULL?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MBurestam" data-source="post: 529684" data-attributes="member: 50306"><p>jag kan förklara vad jag vet om denna gräns i alla fall.</p><p>såhär är det, i sandviken började en ica maxi affär som låg precis brevid en skola att införa 18 års gräns på drycken. anledningen till detta är att skolbarn gick till ica och köpte redbull och godis istället för att äta skolmaten. både lärare och föräldrar blev oroliga för barnen då vissa blev hyperaktiva och speedade. Klagomål fördes till affären och affären införde gränsen. Allt fler butiker i närheten följde exemplet och ja.. fullständigt larvigt. men så är det.</p><p></p><p>perssonligen tänker jag, så fort någon kassörska frågar om id för redbull, gå tillbaka till hyllan, ta två fulla flak och springa därifrån. förhoppningsvis lyckas jag undkomma säkerhetsvakten genom att spruta redbull i fejjan på honom. </p><p></p><p>hopppoppopopas det gav någon klarhet äväväväven om det är befängt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MBurestam, post: 529684, member: 50306"] jag kan förklara vad jag vet om denna gräns i alla fall. såhär är det, i sandviken började en ica maxi affär som låg precis brevid en skola att införa 18 års gräns på drycken. anledningen till detta är att skolbarn gick till ica och köpte redbull och godis istället för att äta skolmaten. både lärare och föräldrar blev oroliga för barnen då vissa blev hyperaktiva och speedade. Klagomål fördes till affären och affären införde gränsen. Allt fler butiker i närheten följde exemplet och ja.. fullständigt larvigt. men så är det. perssonligen tänker jag, så fort någon kassörska frågar om id för redbull, gå tillbaka till hyllan, ta två fulla flak och springa därifrån. förhoppningsvis lyckas jag undkomma säkerhetsvakten genom att spruta redbull i fejjan på honom. hopppoppopopas det gav någon klarhet äväväväven om det är befängt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
18 års gräns på REDBULL?
Tillbaka
Topp