183cm eller 192cm på puderskidor?

Tja!

en snabb fråga, jag ska ta ett par Atomic Bent Chetler puder skidor, men jag vet inte ifall jag borde ta 183cm eller 192cm..

Jag själv är ca 182cm och väger omkring 75kg, jag hade tänkt lite mot 192cm skidorna eftersom de har ju mycket rocker så de känns som lite kortare då. Jag skulle andvända dem till puder nu så långt som det ens finns puder här i norden (alltså inte så mycket..) men tänkte också ha dem som hopp/jibb skidor som man kan leka lite runt med :P

tacksam för snabba svar! :)

183 är väldigt kort.. Jag kör 185 JJ:s (som är väldigt lika BC) och tycker dem är lite för korta, och då är jag ändå mindre än du. Men 192 är samtidigt rätt mycket. Så svårt val. Hade jag varit i din situation och lika stor som du hade jag nog tagit dom stora, men du kanske gillar lite kortare lagg?

GOS sa:
183 är väldigt kort.. Jag kör 185 JJ:s (som är väldigt lika BC) och tycker dem är lite för korta, och då är jag ändå mindre än du. Men 192 är samtidigt rätt mycket. Så svårt val. Hade jag varit i din situation och lika stor som du hade jag nog tagit dom stora, men du kanske gillar lite kortare lagg?
alright :)

jag har annars i parken ett par atomic punx i 182cm och ett par patents i 184cm och jag tycker att dom har kännts riktigt bra, men saken är den att jag aldrig ens har prövat puder/rocker skidor förrut. Så känner man stor skillnad på längden liksom om det är ett par skidor med rocker eller utan?

hahah, har lite besluts ångest för tillfället :D

Tycker att det känns lite kortare med rocker. Nu åker jag i och för sig inte på några skidor utan rocker, men ändå. Jag tror att båda kommer funka helt okej. Ska du hoppa en massa bara kanske de korta, köra mer dropp/linjer/åkning, dom långa? Tror inte att du kommer bli besviken hur du än gör.

aa, måste fundera lite (har tid tills imorgon på mej att besluta), men jag kommer nog att hoppa en hel del tror jag så måste fundera på 182orna. Men det är nog sant att båda storlekarna endå kommer att gå bra :)

är själv 178 lång och kör på 183/182 (har sett olika uppgifter?) för min åkstil är dom lagom i längden, kanske skulle kunna varit några cm längre, men inte mer. jag åker ganska "lekfullt" o gillar att göra butters, hoppa, åka skog o.s.v. riktigt roliga skidor måste jag säga efter att ha åkt tre veckor på dom! (förutsatt att man inte väger 85+, då kan dom nog bli lite väl mjuka o fladdriga)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp