Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
185 cm - 169 cm?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ViktorLindevall" data-source="post: 406268" data-attributes="member: 50164"><p>Jag är ingen expert på att jibba, men om man tittar på egenskaperna för att åka ngt annat än park, känns 169 lite kort men ska du bara leka i parken o kanske ta dig dit o tillbaka tycker jag personligen att 169 kanske kan funka, ska du bara sätta dina snurrar i parken är det ju bara en fördel att ha kortare skidor... det jag vill påpeka är att: om du ska åka lite annan typ av åkning blir det väldigt fladdrigt med så korta skidor...iaf i en lite hårdare pist... jag testade själv också Völkl bridge (tidigare karma), ca 175 o tyckte att de fladdrade väldigt mycket när man kör fort i pisten, o det är ändå en väldigt bra skida vad jag hört...så köp en som är iaf 175 minst....</p><p></p><p>För Crillicious: samma här, ska du bara köra park är det ju nästan bara en fördel att ha korta skidor, men ska du köra ngt annat än park eller tät skogsåkning tycker jag att 169 är väldigt kort, vet ju inte hur fort du åker men jag känner direkt att ett par twintips fladdrar gärnet, om de är för korta när man åker i en pist o gasar lite :P... men de e väl en smaksak...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ViktorLindevall, post: 406268, member: 50164"] Jag är ingen expert på att jibba, men om man tittar på egenskaperna för att åka ngt annat än park, känns 169 lite kort men ska du bara leka i parken o kanske ta dig dit o tillbaka tycker jag personligen att 169 kanske kan funka, ska du bara sätta dina snurrar i parken är det ju bara en fördel att ha kortare skidor... det jag vill påpeka är att: om du ska åka lite annan typ av åkning blir det väldigt fladdrigt med så korta skidor...iaf i en lite hårdare pist... jag testade själv också Völkl bridge (tidigare karma), ca 175 o tyckte att de fladdrade väldigt mycket när man kör fort i pisten, o det är ändå en väldigt bra skida vad jag hört...så köp en som är iaf 175 minst.... För Crillicious: samma här, ska du bara köra park är det ju nästan bara en fördel att ha korta skidor, men ska du köra ngt annat än park eller tät skogsåkning tycker jag att 169 är väldigt kort, vet ju inte hur fort du åker men jag känner direkt att ett par twintips fladdrar gärnet, om de är för korta när man åker i en pist o gasar lite :P... men de e väl en smaksak... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
185 cm - 169 cm?
Tillbaka
Topp