Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
190 cm för långa för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 536307" data-attributes="member: 1008"><p>Om du är en duktig skidåkare tror jag absolut inte att det är för mycket skida, men det kan lätt bli vatten över huvudet om du inte har tillräckligt med krut i benen och tekniken sviker.</p><p>Jag är själv 179 enligt mönstringen (en massa år sedan men tror knappast att jag har växt sen dess, snarare krympt...) och har en matchvikt runt 80-85kg. Jag skulle helt klart valt 190 men då föredrar jag långa skidor, har någorlunda bra krut i benen och har tävlat internationellt i både alpint och storbergsåkning.</p><p></p><p>Tveksamt om 184 på ProRidern skulle kännas för kort för dig såvida du inte drar på rejält allt som oftast.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 536307, member: 1008"] Om du är en duktig skidåkare tror jag absolut inte att det är för mycket skida, men det kan lätt bli vatten över huvudet om du inte har tillräckligt med krut i benen och tekniken sviker. Jag är själv 179 enligt mönstringen (en massa år sedan men tror knappast att jag har växt sen dess, snarare krympt...) och har en matchvikt runt 80-85kg. Jag skulle helt klart valt 190 men då föredrar jag långa skidor, har någorlunda bra krut i benen och har tävlat internationellt i både alpint och storbergsåkning. Tveksamt om 184 på ProRidern skulle kännas för kort för dig såvida du inte drar på rejält allt som oftast. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
190 cm för långa för mig?
Tillbaka
Topp