Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
190 cm för långa för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gnilk" data-source="post: 536316" data-attributes="member: 74174"><p>Stod precis inför samma val (Black Crows Navis vs Corvus)..</p><p>Gick på den kortare modellen (186 cm, i mitt fall) är 172 cm och väger in på 80-85 kg.. </p><p>Mitt resonemang var som sådant att nu på slutet av säsongen så var 196 inget problem, snarare en kul skida som var betydligt kvickare än jag trodde (jämförde med Pro Ridern i 190 också). Men det kändes i benen (troligen en del ovana också).</p><p></p><p>Dock gick jag på den kortare modellen eftersom jag troligen får roligare på den under hela säsongen och inte bara i slutet, samt att jag vet med mig att jag kommer ha mindre tid för åkningen nästa år. Därmed skulle 196 bli för mycket och inte lika kul...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gnilk, post: 536316, member: 74174"] Stod precis inför samma val (Black Crows Navis vs Corvus).. Gick på den kortare modellen (186 cm, i mitt fall) är 172 cm och väger in på 80-85 kg.. Mitt resonemang var som sådant att nu på slutet av säsongen så var 196 inget problem, snarare en kul skida som var betydligt kvickare än jag trodde (jämförde med Pro Ridern i 190 också). Men det kändes i benen (troligen en del ovana också). Dock gick jag på den kortare modellen eftersom jag troligen får roligare på den under hela säsongen och inte bara i slutet, samt att jag vet med mig att jag kommer ha mindre tid för åkningen nästa år. Därmed skulle 196 bli för mycket och inte lika kul... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
190 cm för långa för mig?
Tillbaka
Topp