Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
2,03m lång, 115 kg tung - vilken brädlängd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Japanjojje" data-source="post: 386273" data-attributes="member: 79430"><p>Började åka snowboard förra året och hyrde följdaktligen bräda ett par gånger (fick den största de hade). Till denna säsongen tänkte jag köpa en snowboard men är osäker på vad jag behöver.</p><p>Ska jag titta på vad som rekommenderas (längd -(15-20) cm) så skulle jag behöva en bräda på minst 1,80. Detta finns dock inte vad jag sett...</p><p>Det längsta jag hittat är Burton Custom Wide 172 cm och Elan El Grande 171 cm.</p><p>Min fråga är: Ska jag köpa det längsta jag hittar eller blir dessa långa "specialbrädor" svåra att hantera pga av sin längd och bör jag därför köpa t.ex. en Wide 167cm istället?</p><p>Jag bor i Japan och kan därför inte riktigt gå och fråga i en affär, då min japanska är för dålig för det. Dessutom tror jag inte att de har så stor erfarenhet av brädrekommendationer för personer över 1,80 här...</p><p></p><p>MVH</p><p>Japanjojje</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Japanjojje, post: 386273, member: 79430"] Började åka snowboard förra året och hyrde följdaktligen bräda ett par gånger (fick den största de hade). Till denna säsongen tänkte jag köpa en snowboard men är osäker på vad jag behöver. Ska jag titta på vad som rekommenderas (längd -(15-20) cm) så skulle jag behöva en bräda på minst 1,80. Detta finns dock inte vad jag sett... Det längsta jag hittat är Burton Custom Wide 172 cm och Elan El Grande 171 cm. Min fråga är: Ska jag köpa det längsta jag hittar eller blir dessa långa "specialbrädor" svåra att hantera pga av sin längd och bör jag därför köpa t.ex. en Wide 167cm istället? Jag bor i Japan och kan därför inte riktigt gå och fråga i en affär, då min japanska är för dålig för det. Dessutom tror jag inte att de har så stor erfarenhet av brädrekommendationer för personer över 1,80 här... MVH Japanjojje [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
2,03m lång, 115 kg tung - vilken brädlängd?
Tillbaka
Topp