Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
2,03m lång, 115 kg tung - vilken brädlängd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 386282" data-attributes="member: 28391"><p>Det finns inte så många märken på marknaden som verkligen gör brädor som kan hantera en rejäl karl:D</p><p></p><p>Om man vill ha lite valfrihet när man är i din storlek får man tyvärr ofta kompromissa lite. Egentligen tycker jag inte att du borde gå under 175 i längd, men då utesluter man så mycket märken så det knappt blir roligt. Det finns ett gäng märken som gör längre brädor men om de dessutom ska svara mot 115 kg så försvinner en hel del direkt. Burton till exempel har några lite längre brädor men de är alldeles för mjuka för 100 kg+. </p><p></p><p>Det finns några märken och modeller som jag tycker att du ska titta närmare på.</p><p></p><p>Lib-Tech Skunk Ape finns i 172, 180 och 190, www.lib-tech.com</p><p>Glissade Big Gun finns i 175 och 185, www.glissadesnowboards.com</p><p>Never Summer Legacy finns i 174, www.neversummer.com</p><p>Never Summer Premier T5 finns i 172</p><p>Smokin A-team 172, www.smokinsnowboards.com</p><p></p><p>Jag tror tyvärr inte att det är särskilt lätt att hitta brädor som ens är över 165 i Japan.</p><p></p><p>Med din storlek behöver du verkligen inte oroa dig för att en bräda på 175+ kommer att vara svåråkt. Jag själv är 187 och väger 90 och jag har inga som helst problem att hantera min Glissade Big Gun 175.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 386282, member: 28391"] Det finns inte så många märken på marknaden som verkligen gör brädor som kan hantera en rejäl karl:D Om man vill ha lite valfrihet när man är i din storlek får man tyvärr ofta kompromissa lite. Egentligen tycker jag inte att du borde gå under 175 i längd, men då utesluter man så mycket märken så det knappt blir roligt. Det finns ett gäng märken som gör längre brädor men om de dessutom ska svara mot 115 kg så försvinner en hel del direkt. Burton till exempel har några lite längre brädor men de är alldeles för mjuka för 100 kg+. Det finns några märken och modeller som jag tycker att du ska titta närmare på. Lib-Tech Skunk Ape finns i 172, 180 och 190, www.lib-tech.com Glissade Big Gun finns i 175 och 185, www.glissadesnowboards.com Never Summer Legacy finns i 174, www.neversummer.com Never Summer Premier T5 finns i 172 Smokin A-team 172, www.smokinsnowboards.com Jag tror tyvärr inte att det är särskilt lätt att hitta brädor som ens är över 165 i Japan. Med din storlek behöver du verkligen inte oroa dig för att en bräda på 175+ kommer att vara svåråkt. Jag själv är 187 och väger 90 och jag har inga som helst problem att hantera min Glissade Big Gun 175. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
2,03m lång, 115 kg tung - vilken brädlängd?
Tillbaka
Topp