Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
2,03m lång, 115 kg tung - vilken brädlängd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Antel" data-source="post: 386567" data-attributes="member: 79466"><p>Jag är 198 cm lång, 96 kg, åker mest pist / offpist med diverse hopp och drops här och där och går nu i tankarna på ny utrustning. Jag kikar numera på Never Summer Legacy (06/07 eller 07/08) 174 med Flow NXT AT bindningar, jag skulle nog kategorisera mig som avancerad åkare som gillar hastighet och baserat på det gissar jag att brädan kommer att sitta som en smäck. En annan jag kikat på är Skunk Ape, men den är så jla ful. :/</p><p></p><p>Skor har jag inte beslutat ännu, ska prova lokalt och välja några sköna. Men, jag tänkte att jag skulle höra om det är några åsikter på ovanstående setup samt om det är några större skillnader mellan 06/07 och 07/08 modellerna av Legacy (förutom art då).</p><p></p><p>Vad gäller Flow bindningarna, inga hearsay åsikter tack. Jag vill helst ha åsikter från folk som faktiskt har testat Flows bindningar på riktigt, och gärna någon av NXT modellerna de senaste åren (inkl. ställt in de rätt för foten mm).</p><p></p><p>Visst ja, vet någon var man kan köpa Never Summer och Flow i Europa?</p><p></p><p>Edit: sorry, för semi-hijackingen av tråden, men det passar ju nästan... typ... in.</p><p></p><p>/ Antel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Antel, post: 386567, member: 79466"] Jag är 198 cm lång, 96 kg, åker mest pist / offpist med diverse hopp och drops här och där och går nu i tankarna på ny utrustning. Jag kikar numera på Never Summer Legacy (06/07 eller 07/08) 174 med Flow NXT AT bindningar, jag skulle nog kategorisera mig som avancerad åkare som gillar hastighet och baserat på det gissar jag att brädan kommer att sitta som en smäck. En annan jag kikat på är Skunk Ape, men den är så jla ful. :/ Skor har jag inte beslutat ännu, ska prova lokalt och välja några sköna. Men, jag tänkte att jag skulle höra om det är några åsikter på ovanstående setup samt om det är några större skillnader mellan 06/07 och 07/08 modellerna av Legacy (förutom art då). Vad gäller Flow bindningarna, inga hearsay åsikter tack. Jag vill helst ha åsikter från folk som faktiskt har testat Flows bindningar på riktigt, och gärna någon av NXT modellerna de senaste åren (inkl. ställt in de rätt för foten mm). Visst ja, vet någon var man kan köpa Never Summer och Flow i Europa? Edit: sorry, för semi-hijackingen av tråden, men det passar ju nästan... typ... in. / Antel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
2,03m lång, 115 kg tung - vilken brädlängd?
Tillbaka
Topp