Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
2 m, 110 kg, offpistskida med bindning till alpveckor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bootfitta" data-source="post: 1062959" data-attributes="member: 146421"><p>Alltså, som en man av längd, köp inga korta skidor. Seriöst, gör det inte. Oftast så är de kortare än speccat av tillverkaren. Blizzard Cochise är t.ex. ca. 190cm. Ser du någon annan tråd, där folk rekommenderar en offpist-skida som är 10cm kortare än kroppslängd?</p><p></p><p>Fega heller inte på bredden. I min mening 197cm@ 103kg, så är metall inte 100% nödvändigt, det är gött om man gillar att bara stå på och mata höjdmeter, det är här man får navelskåda lite. Gillar du hellre att bomba rätt ner, eller är det mer "skoj och lek"?</p><p></p><p>Jag kan tycka att du går på freerides pryldatabas och sortera skidor 195-210cm and take your pick.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bootfitta, post: 1062959, member: 146421"] Alltså, som en man av längd, köp inga korta skidor. Seriöst, gör det inte. Oftast så är de kortare än speccat av tillverkaren. Blizzard Cochise är t.ex. ca. 190cm. Ser du någon annan tråd, där folk rekommenderar en offpist-skida som är 10cm kortare än kroppslängd? Fega heller inte på bredden. I min mening 197cm@ 103kg, så är metall inte 100% nödvändigt, det är gött om man gillar att bara stå på och mata höjdmeter, det är här man får navelskåda lite. Gillar du hellre att bomba rätt ner, eller är det mer "skoj och lek"? Jag kan tycka att du går på freerides pryldatabas och sortera skidor 195-210cm and take your pick. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
2 m, 110 kg, offpistskida med bindning till alpveckor
Tillbaka
Topp