Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
2 m, 110 kg, offpistskida med bindning till alpveckor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xswe" data-source="post: 1062964" data-attributes="member: 151858"><p>Heldoradon och Line-skidorna är säkert ok i pist, men jag skulle inte se dem som rena lössnö skidor och där får du jobba hård då iaf Heldoradon är tung) </p><p></p><p>När man är 190cm+, så är det mer din vikt som avgör än enskilda banan-formar, metal etc om du ska få rätt flyt, dvs det finns få genvägar förutom total yta på skidorna. Då inte många skidor förutom Shiron finns i 2m+ får du gå kanske gå bredare istället men då blir pistegenskaperna mer tveksamma. (metal eller kolfiber hjälper här)</p><p></p><p>Vill du verkligen gå på offpiste-egenskaper och tycker Cochisen (en fullkomligt grymm allroundskida) är något för kort/vek kan jag pusha lite extra för den riktiga storebrorsan Spur som borde passa riktigt bra för dig och som faktiskt går att köra som en snälltåg i pisten om du har benen för det. </p><p></p><p>Den ska flyta som en kork enligt många när det är finns mycket snö och passa oss lite längre och tunga åkare, men tar sig ner bra i hård pist då den är vridstyv och kolfibrad. </p><p></p><p>Jag har tyvärr inte provkört Extrem´s carbon ännu, men jag körde ett par provåk på Spuren förra vintern i halvhård pist, och Blizzards-skidornas förmåga att vara lättkörda men ändå kan köras hårt borde du gilla :D</p><p></p><p>W-werks Katanan i 191 kan ju vara ett lyx-alternativ även om du verkligen prioriterar lättsvängda och förutsägbara skidor.</p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xswe, post: 1062964, member: 151858"] Heldoradon och Line-skidorna är säkert ok i pist, men jag skulle inte se dem som rena lössnö skidor och där får du jobba hård då iaf Heldoradon är tung) När man är 190cm+, så är det mer din vikt som avgör än enskilda banan-formar, metal etc om du ska få rätt flyt, dvs det finns få genvägar förutom total yta på skidorna. Då inte många skidor förutom Shiron finns i 2m+ får du gå kanske gå bredare istället men då blir pistegenskaperna mer tveksamma. (metal eller kolfiber hjälper här) Vill du verkligen gå på offpiste-egenskaper och tycker Cochisen (en fullkomligt grymm allroundskida) är något för kort/vek kan jag pusha lite extra för den riktiga storebrorsan Spur som borde passa riktigt bra för dig och som faktiskt går att köra som en snälltåg i pisten om du har benen för det. Den ska flyta som en kork enligt många när det är finns mycket snö och passa oss lite längre och tunga åkare, men tar sig ner bra i hård pist då den är vridstyv och kolfibrad. Jag har tyvärr inte provkört Extrem´s carbon ännu, men jag körde ett par provåk på Spuren förra vintern i halvhård pist, och Blizzards-skidornas förmåga att vara lättkörda men ändå kan köras hårt borde du gilla :D W-werks Katanan i 191 kan ju vara ett lyx-alternativ även om du verkligen prioriterar lättsvängda och förutsägbara skidor. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
2 m, 110 kg, offpistskida med bindning till alpveckor
Tillbaka
Topp