Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
2 m, 110 kg, offpistskida med bindning till alpveckor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1062967" data-attributes="member: 80520"><p>Vad gäller extrems lagg har jag kört Opinion 187 och Carbon 98 prototyp 4 (?) 186, och jag tyker de beter sig mycket lika. 98:an är uppenbarligen kvickare, den är ju både smalare och lättare, men samma trevliga åkglädje utmärker sig även i 118. Kör som sagt själv 187:an version 1 och stormtrivs på dem, men jag väger också ~35 kg mindre, så det är ju en rejält markant skillnad. Tycker dessutom själv inte att Opinion 187 är något ånglok, utan en relativt lekfull skapelse som ändå klarar bra med fart. Så jag undrar om den ändå inte blir för mjuk för dig även i 194.</p><p></p><p>Men å andra sidan, om du inte tyckte att carbon-proton du körde var för mjuk borde det inte vara några problem, jag kan inte påstå att jag har upplevt någon nämnvärd skillnad i styvhet mellan dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1062967, member: 80520"] Vad gäller extrems lagg har jag kört Opinion 187 och Carbon 98 prototyp 4 (?) 186, och jag tyker de beter sig mycket lika. 98:an är uppenbarligen kvickare, den är ju både smalare och lättare, men samma trevliga åkglädje utmärker sig även i 118. Kör som sagt själv 187:an version 1 och stormtrivs på dem, men jag väger också ~35 kg mindre, så det är ju en rejält markant skillnad. Tycker dessutom själv inte att Opinion 187 är något ånglok, utan en relativt lekfull skapelse som ändå klarar bra med fart. Så jag undrar om den ändå inte blir för mjuk för dig även i 194. Men å andra sidan, om du inte tyckte att carbon-proton du körde var för mjuk borde det inte vara några problem, jag kan inte påstå att jag har upplevt någon nämnvärd skillnad i styvhet mellan dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
2 m, 110 kg, offpistskida med bindning till alpveckor
Tillbaka
Topp