2 platser, säsongsboende Val d'isere

Thomas_E

Ny medlem
Vi är två killar som har en lägenhet för fyra på gång i Valdisere, allt som återstår är att fylla ut de återstående två platserna. Så vi letar efter två glada skibums för en säsong i Frankrike.

Lägen ligger i centrala val d'isere, 5 minuter från backen. Den är på 30 kvm och kostar 2750 euro per person för hela säsongen, inkl deposition. Vi har tillgång till lägenheten från slutet av november till början av maj.

Vi är en haschplankeåkare och en cowboy (snoboard+skidåkare) som ska göra vår första säsong. Vi är båda goda åkare som prioriterar offpiståkningen och söker därför likasinnade.

//Lukas o Thomas

Vi är intresserade! vi är 2 grabbar födda 88a som också hade tänkt åka ner! hade ni tänkt att jobba eller bara glida?

/Alexander

Vi ska jobba lite granna åtminstone för att få säsongskortet för 400 euro istället för 1000 euro, men inte jätte mycket. Hur ska ni göra? Åker ni skidor/bräda?

jag är god åkare på både skidor och snowboard.. min polare är mycket god åkare på skidor.. jag får fösöka hålla er uppdaterade då vi ockå har ett boende på g.

/Alex

Thomas_E sa:
Vi ska jobba lite granna åtminstone för att få säsongskortet för 400 euro istället för 1000 euro, men inte jätte mycket. Hur ska ni göra? Åker ni skidor/bräda?
ni vet om att ni måste ha 37 (har jag för mig kan va 31 oxå) timmar i veckan på franska papper för att få det va?

carlstrand sa:
Thomas_E sa:
ni vet om att ni måste ha 37 (har jag för mig kan va 31 oxå) timmar i veckan på franska papper för att få det va?
Nej? Turistinformationen i valdisere sa totalt 120h under hela säsongen..

Är också helt klart intresserad om det finns plats :).. Är en helgjuten skidåkare som också är på gång att göra en första säsong..

/emma

Thomas_E sa:
carlstrand sa:
Thomas_E sa:
Nej? Turistinformationen i valdisere sa totalt 120h under hela säsongen..
såfall har dom gjort drastiska ändringar sen de år jag har varit där... men man kan ju alltid hoppas

Hej hej!

Vi är två tjejer som gör vår andra säsong. Födda 86 och 87. En av oss var i Val d'I förra säsongen och kan därför stället. Tänkte köra i en-två månader för att sen ta oss till Verbier. Funkar det för er? Vore asbra.

Peace!
Rebecca och Frida

Tjena Thomas! Jag och en polare, båda födda 88a, är möjligtvis intresserade?
Finns platserna kvar? Tänkte även höra hur ni gick till väga för att fixa boende?
Vore tacksam för ett svar!

Mvh Victor

Tja!
är en kille på 19 som är sugen att säsonga och är intresserad av en sängplats om den fortfarande finns kvar?
/ pascal

Hej, jag är absolut intresserad av lägenhet. Hoppas det finns plats kvar. Åker både bärda och skidor.

Mvh Johan

Tjena!
Är en kille på 19 år som gärna tar en av sängplatserna.
Ska också säsonga första gången. Åker både bräda och skidor och älskar offpist.
Hör av er antingen här eller mail.
markus_hammarsten@hotmail.com

//Markus

Tillbaka
Topp