Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
2016/2017 Marker Jester 16 ID- Problem AFD "glidplatta"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1081696" data-attributes="member: 12152"><p>Inte för att jag vet hur just den där bindningen är konstruerad, men jag skulle gissa på att "muttern" sitter i någon form av flytande upphängning för att kunna ändra vinkel på skruvinfästningen när man skruvar upp eller ner plattan. Det måste det vara iom att skruvens vinkel på ett eller annat sätt ändras när plattan flyttas. Om du inte har tänkt på det är muttern sannolikt i fel vinkel. Jag skulle föreslå följande: </p><p></p><p>Gänga i en annan skruv i muttern. Det kan vara nån tumgänga om du har otur eftersom Marker är amerikanskt, men det märker du snart. Vålda inte i någon tum i mm eller tvärtom bara, för då är AFD:n snart kex. Gör "rent" gängorna med skruven om du har dragit lite snett där under dina försök. Rikta sedan in muttern så att skruven får samma vinkel som den i tådelen. Lossa försiktigt med skidan stående på tippen så att vinkeln behålls. Skruva i den ordinarie skruven. </p><p></p><p>Om det inte funkar kanske du måste fixera muttern i rätt läge efter att du har riktat in den. Antingen med en droppe svagt plastlim, eller med något annat som sen dras loss. Har du inte bråttom fungerar något med mycket socker i, tex juice eller läsk som får torka. Sockret blir klibbigt nog för att hålla muttern på plats men lossnar lätt när det behövs. Annars kanske det funkar med att lösa socker eller florsocker i t-sprit om du har bråttom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1081696, member: 12152"] Inte för att jag vet hur just den där bindningen är konstruerad, men jag skulle gissa på att "muttern" sitter i någon form av flytande upphängning för att kunna ändra vinkel på skruvinfästningen när man skruvar upp eller ner plattan. Det måste det vara iom att skruvens vinkel på ett eller annat sätt ändras när plattan flyttas. Om du inte har tänkt på det är muttern sannolikt i fel vinkel. Jag skulle föreslå följande: Gänga i en annan skruv i muttern. Det kan vara nån tumgänga om du har otur eftersom Marker är amerikanskt, men det märker du snart. Vålda inte i någon tum i mm eller tvärtom bara, för då är AFD:n snart kex. Gör "rent" gängorna med skruven om du har dragit lite snett där under dina försök. Rikta sedan in muttern så att skruven får samma vinkel som den i tådelen. Lossa försiktigt med skidan stående på tippen så att vinkeln behålls. Skruva i den ordinarie skruven. Om det inte funkar kanske du måste fixera muttern i rätt läge efter att du har riktat in den. Antingen med en droppe svagt plastlim, eller med något annat som sen dras loss. Har du inte bråttom fungerar något med mycket socker i, tex juice eller läsk som får torka. Sockret blir klibbigt nog för att hålla muttern på plats men lossnar lätt när det behövs. Annars kanske det funkar med att lösa socker eller florsocker i t-sprit om du har bråttom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
2016/2017 Marker Jester 16 ID- Problem AFD "glidplatta"
Tillbaka
Topp