Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
29-åring som funderar på att säsonga
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1146039" data-attributes="member: 11566"><p>Det räcker nog med att man kommer ner i mitten av december beroende på hur hungrig man är?! </p><p>När man ska/vill/bör åka hem är en annan sak....... Det är först nu i mitten av mars som det börjar bli lite lugnt på berget här i Verbier iaf, sportlov mm. är avklarade och mellan jul/nyår och sportloven så var det relativt bra tryck på turister. Sedan kan det komma en liten ökning kring början av april (skollov i england) och påsken beroende på när den faller in. </p><p></p><p>Snön är som sagt mest troloigt bäst tidigare på säsongen, men med det sagt så har jag åkt orört puder i bla. Chamonix så sent som i slutet av april och vårsnö ska inte underskattas det heller! :-D sedan är det sjukt najs nu när det börjar bli både lite varmare och lite ljusare på dagarna!</p><p></p><p>Så i ditt fall hade jag satsat på en helsäsong dvs. fram till slutet av april, vill man kan man ju sedan drar till gränsen i en vecka eller två efter det för att krama ut det sista av snösäsongen.</p><p></p><p>Boende är ju en sak i sig, jag och min fru valde att bo själva och bo i en "riktig" lägenhet med ett separat sovrum, klarar man av att ha sängen en meter från köket så blir det naturligtvis lite billigare och ytterligare lite mindre dyrt blir det om man bor tillsammans med andra. Verbier är som sagt inte den billigaste orten på kartan, ska du bo i ett eget boende här så tror det blir svårt att komma under 70Tkr för en säsong, kollektiven som jag har sett ligger på mellan 6-9Tkr per månad.</p><p></p><p>/C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1146039, member: 11566"] Det räcker nog med att man kommer ner i mitten av december beroende på hur hungrig man är?! När man ska/vill/bör åka hem är en annan sak....... Det är först nu i mitten av mars som det börjar bli lite lugnt på berget här i Verbier iaf, sportlov mm. är avklarade och mellan jul/nyår och sportloven så var det relativt bra tryck på turister. Sedan kan det komma en liten ökning kring början av april (skollov i england) och påsken beroende på när den faller in. Snön är som sagt mest troloigt bäst tidigare på säsongen, men med det sagt så har jag åkt orört puder i bla. Chamonix så sent som i slutet av april och vårsnö ska inte underskattas det heller! :-D sedan är det sjukt najs nu när det börjar bli både lite varmare och lite ljusare på dagarna! Så i ditt fall hade jag satsat på en helsäsong dvs. fram till slutet av april, vill man kan man ju sedan drar till gränsen i en vecka eller två efter det för att krama ut det sista av snösäsongen. Boende är ju en sak i sig, jag och min fru valde att bo själva och bo i en "riktig" lägenhet med ett separat sovrum, klarar man av att ha sängen en meter från köket så blir det naturligtvis lite billigare och ytterligare lite mindre dyrt blir det om man bor tillsammans med andra. Verbier är som sagt inte den billigaste orten på kartan, ska du bo i ett eget boende här så tror det blir svårt att komma under 70Tkr för en säsong, kollektiven som jag har sett ligger på mellan 6-9Tkr per månad. /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
29-åring som funderar på att säsonga
Tillbaka
Topp