Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
3 mm felmontering av bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 576771" data-attributes="member: 13390"><p>Jag hade ju definitivt inte tyckt att det hade känts bra med sned framdel. </p><p></p><p>Problemet är inte att det känns när du åker, det lär det inte göra. Det som är otrevligt är att skidan kommer att lösa ut lättare åt ena håller och tvärtom åt andra. Två risker. Knäskador alternativt tjuvsläpp. Inget av dem är speciellt kul. </p><p></p><p>Speciellt inte tjuvsläpp. Min bror låg till exempel i respirator i sju dygn efter att ha fått ett i gästrappet i Åre. Han hade god fart en bit även utan skidor och vid pistkanten drog han rakt ut. Träffade en gran några meter upp i luften och mosade lite av varje runt detta träd. Nu berodde detta tjuvsläpp visserligen på bindningen, men i detta fall på grund av att förspänningen var dålig. Han visste väl det sådär, men valde ändå att fläska på. Dumt med facit i hand. </p><p></p><p>Så skit kan inträffa. Att medvetet åka runt med sneda bindningar är helt enkelt inte speciellt vettigt. Det är klart att det är lätt att bagatellisera det hela och bara säga "äh, åk bara", men... Tja.. Det är ju ett val man gör i så fall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 576771, member: 13390"] Jag hade ju definitivt inte tyckt att det hade känts bra med sned framdel. Problemet är inte att det känns när du åker, det lär det inte göra. Det som är otrevligt är att skidan kommer att lösa ut lättare åt ena håller och tvärtom åt andra. Två risker. Knäskador alternativt tjuvsläpp. Inget av dem är speciellt kul. Speciellt inte tjuvsläpp. Min bror låg till exempel i respirator i sju dygn efter att ha fått ett i gästrappet i Åre. Han hade god fart en bit även utan skidor och vid pistkanten drog han rakt ut. Träffade en gran några meter upp i luften och mosade lite av varje runt detta träd. Nu berodde detta tjuvsläpp visserligen på bindningen, men i detta fall på grund av att förspänningen var dålig. Han visste väl det sådär, men valde ändå att fläska på. Dumt med facit i hand. Så skit kan inträffa. Att medvetet åka runt med sneda bindningar är helt enkelt inte speciellt vettigt. Det är klart att det är lätt att bagatellisera det hela och bara säga "äh, åk bara", men... Tja.. Det är ju ett val man gör i så fall. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
3 mm felmontering av bindning
Tillbaka
Topp