Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
3 mm felmontering av bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Berggrund" data-source="post: 577129" data-attributes="member: 31089"><p>Har åkt på många skidor som varit snedmonterade och det har funkat galant. Våra fötter/ben/kropp är ju inte direkt raka i utgångspunkten och vår kropp klarar förhoppningsvis att fixa till dem olikheter som finns till en viss gräns.</p><p></p><p> När det gäller själva funktionen av bindningen är väll bindningen ifråga av typen där häl och tådel sitter ihop vilket borde betyda att den vinkel som uppstår borde följa med hela vägen och alltså inte ge någon extra påfrestning på en vinge.</p><p> Jag har svårt att se att det skulle vara problem även om detta inte är fallet då "glappet" i bindningen borde ta hand om ev. problem.</p><p></p><p> När det gäller tjuvlösning så har ju det mer med vilken sorts bindning man åker runt med. Personligen har jag svurit på att aldrig mer åka runt på en hyrbindning då jag under ett skidtest fick min livs tomahawk.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Berggrund, post: 577129, member: 31089"] Har åkt på många skidor som varit snedmonterade och det har funkat galant. Våra fötter/ben/kropp är ju inte direkt raka i utgångspunkten och vår kropp klarar förhoppningsvis att fixa till dem olikheter som finns till en viss gräns. När det gäller själva funktionen av bindningen är väll bindningen ifråga av typen där häl och tådel sitter ihop vilket borde betyda att den vinkel som uppstår borde följa med hela vägen och alltså inte ge någon extra påfrestning på en vinge. Jag har svårt att se att det skulle vara problem även om detta inte är fallet då "glappet" i bindningen borde ta hand om ev. problem. När det gäller tjuvlösning så har ju det mer med vilken sorts bindning man åker runt med. Personligen har jag svurit på att aldrig mer åka runt på en hyrbindning då jag under ett skidtest fick min livs tomahawk. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
3 mm felmontering av bindning
Tillbaka
Topp