Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
30 år och trist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="spOnkan" data-source="post: 15635" data-attributes="member: 13011"><p>Jätteskönt att någon står upp för oss gubbar, skönt. Jag gillar inte heller det här föraktet som finns på Freeride ibland. Inte för att jag tar åt mig, det gör jag faktiskt inte, men jag vill ändå skriva lite här. Och jag vet att ingen annan tar åt sig heller som är 30+.</p><p></p><p>Uttrycket: </p><p></p><p>"-Öh gubbe, på me laggen så ska vi se om du snackar så mycket sen! " </p><p></p><p>Känner jag också igen. För att avhjälpa det brukar jag gömma jag mig hela dagen för att sedan gå till afterskin och berätta om hur radikala rännor jag kört, då blir kidsen tysta. Jag börjar med att köpa balla drinkar som jag kan: Gröna Hissen och grejer (Såg det på Café Operna en gång). Fernet Branca smakar oxfjärt så det brukar jag också beställa in lite. Efter ett tag brukar jag häva ur mig fraser om ditt och datt som kidsen inte förstår och prata om ställen de hitintills bara läst om. Inte för jag har varit där, men man måste kompensera åldern ibland *haha*. </p><p></p><p>Ingen brukar komma fram och prata med mig, men för att åtminstone få nån uppmärksamhet ställer jag mig på bordet ibland innan SunWing stänger. En gång råkade mina skidbyxor tyvärr spricka i grenen och en hel klassresa från Finspång tittade storögt och skrattade ut mig. Jag försökte med </p><p></p><p>-"Jamen, hörrni, häng med mig upp på rummet istället!",</p><p></p><p>Men ni förstår kanske hur det gick, de kom inte med trots att jag sa att det skulle vara 100 gånger roligare hos mig... Det brukar dock aldrig vara så, de flesta tycker det är asballt när jag ställer mig och tjoar på bordet. Sen brukar jag lunka hem lite lätt illamående och intala mig själv "nästa gång kommer det att funka, nästa gång..." </p><p></p><p>Dagen efter mår jag alltid som ett h-vete. Man är ingen ungdom längre. Dock är jag en man av principer, så jag slänger mig upp på morgonen i gondolen oavsett hur mycket mitt huvud bultar. Senare kan man smyga in på Olympia och gömma sig hela dagen.</p><p></p><p>Hur detta går ihop sig? Ålder. Man har helt enkelt varit med om mer, sett mer, gjort mer, rest mer, åkt mer, druckit mer, knullat mer, läst mer, förstår mer. Alla dessa faktorer samlas liksom åren på hög och sliter ner kroppen. Övergripande är dock att jag skulle aldrig ta åt mig om nån tyckte jag var gammal.</p><p></p><p>Så stå på er nu, låt ingen trycka ner er. Kidsen har inget att säga till om!</p><p></p><p>/ RRagnar, brantåkare. Ser fram emot 40 och tycker att Loket var bättre än Kronér!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="spOnkan, post: 15635, member: 13011"] Jätteskönt att någon står upp för oss gubbar, skönt. Jag gillar inte heller det här föraktet som finns på Freeride ibland. Inte för att jag tar åt mig, det gör jag faktiskt inte, men jag vill ändå skriva lite här. Och jag vet att ingen annan tar åt sig heller som är 30+. Uttrycket: "-Öh gubbe, på me laggen så ska vi se om du snackar så mycket sen! " Känner jag också igen. För att avhjälpa det brukar jag gömma jag mig hela dagen för att sedan gå till afterskin och berätta om hur radikala rännor jag kört, då blir kidsen tysta. Jag börjar med att köpa balla drinkar som jag kan: Gröna Hissen och grejer (Såg det på Café Operna en gång). Fernet Branca smakar oxfjärt så det brukar jag också beställa in lite. Efter ett tag brukar jag häva ur mig fraser om ditt och datt som kidsen inte förstår och prata om ställen de hitintills bara läst om. Inte för jag har varit där, men man måste kompensera åldern ibland *haha*. Ingen brukar komma fram och prata med mig, men för att åtminstone få nån uppmärksamhet ställer jag mig på bordet ibland innan SunWing stänger. En gång råkade mina skidbyxor tyvärr spricka i grenen och en hel klassresa från Finspång tittade storögt och skrattade ut mig. Jag försökte med -"Jamen, hörrni, häng med mig upp på rummet istället!", Men ni förstår kanske hur det gick, de kom inte med trots att jag sa att det skulle vara 100 gånger roligare hos mig... Det brukar dock aldrig vara så, de flesta tycker det är asballt när jag ställer mig och tjoar på bordet. Sen brukar jag lunka hem lite lätt illamående och intala mig själv "nästa gång kommer det att funka, nästa gång..." Dagen efter mår jag alltid som ett h-vete. Man är ingen ungdom längre. Dock är jag en man av principer, så jag slänger mig upp på morgonen i gondolen oavsett hur mycket mitt huvud bultar. Senare kan man smyga in på Olympia och gömma sig hela dagen. Hur detta går ihop sig? Ålder. Man har helt enkelt varit med om mer, sett mer, gjort mer, rest mer, åkt mer, druckit mer, knullat mer, läst mer, förstår mer. Alla dessa faktorer samlas liksom åren på hög och sliter ner kroppen. Övergripande är dock att jag skulle aldrig ta åt mig om nån tyckte jag var gammal. Så stå på er nu, låt ingen trycka ner er. Kidsen har inget att säga till om! / RRagnar, brantåkare. Ser fram emot 40 och tycker att Loket var bättre än Kronér! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
30 år och trist?
Tillbaka
Topp