Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
30 dagar i alperna 2019 - förverkliga drömmen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chrillelille" data-source="post: 1100137" data-attributes="member: 149275"><p>Jag, min fru och vår då ett-åriga son har precis bokat in oss för 7 veckor i Chamonix 12 Jan till 2 mars nästa år. Iom nytillskott i familjen blev det knappt någon skidåkning i år, så vi överkompenserar nästa år. Vi är 34 år och ingen av oss har säsongat, men det är något vi är riktigt taggade på.</p><p></p><p>Vi valde Chamonix för att skidåkningen är bra, byn är större och mer etablerad samt närheten till andra skidorter, men även andra orter (Genève, Bern, annecy, Como) för de dagar man vill göra nåt annat.</p><p></p><p>Lägenheten har två sovrum och kostar ca 40tkr för 50 dagar, men man kan hitta billigare på airbnb. Vi tänker att vi kan bjuda ner vänner som får chippa in. Säsongskort kan man tydligen köpa early bird för ca 10tkr och då får man åka i courmayeur, med rabatt för tunneln. </p><p></p><p>Eftersom vi har med oss vårt barn så kommer vi satsa på barnvakt, men också med sannolikhet få dela på oss så kul om Man får kontakt med andra innan!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chrillelille, post: 1100137, member: 149275"] Jag, min fru och vår då ett-åriga son har precis bokat in oss för 7 veckor i Chamonix 12 Jan till 2 mars nästa år. Iom nytillskott i familjen blev det knappt någon skidåkning i år, så vi överkompenserar nästa år. Vi är 34 år och ingen av oss har säsongat, men det är något vi är riktigt taggade på. Vi valde Chamonix för att skidåkningen är bra, byn är större och mer etablerad samt närheten till andra skidorter, men även andra orter (Genève, Bern, annecy, Como) för de dagar man vill göra nåt annat. Lägenheten har två sovrum och kostar ca 40tkr för 50 dagar, men man kan hitta billigare på airbnb. Vi tänker att vi kan bjuda ner vänner som får chippa in. Säsongskort kan man tydligen köpa early bird för ca 10tkr och då får man åka i courmayeur, med rabatt för tunneln. Eftersom vi har med oss vårt barn så kommer vi satsa på barnvakt, men också med sannolikhet få dela på oss så kul om Man får kontakt med andra innan! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
30 dagar i alperna 2019 - förverkliga drömmen?
Tillbaka
Topp