Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
3500KR månaden delat boende dyrt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 968129" data-attributes="member: 83225"><p>Varför inte titta på Bourg Saint Maurice eller Sainte Foy? I det sistnämnda finns mig veterligen väldigt bra offpistmöjligheter också. Sainte Foy till Val d'Isere är 2 mil, alltså 4 mil per dag ggr 150 dar (om man nu skulle vilja åka till Valdi varje dag) = 600 mil. 600 mil ggr cirka 15 kr/mil = 9000. Är man ett gäng som delar på den kostnaden är det nog mycket möjligt att man sparar en ganska rejäl slant. Dessutom får man möjligheten att även kunna utforska Les Arcs, Sainte Foy självt och kanske lite andra utflykter också. </p><p></p><p>Jag säger inte att man ska, eller måste, göra en sådan lösning. Jag säger bara att det kan vara värt att titta på lite alternativ istället för att bara konstatera att det är svindyrt att bo i centrala Valdi (och antagligen är precis likadant på alla andra stora orter dit stora turistströmmar går) anledningen till att det är svindyrt är ju just för att turisterna betalar per vecka och det är det du konkurrerar med. En annan anledning till att det är så dyrt är ju också för att många betalar vad uthyraren begär utan att kolla upp vilka alternativen är.</p><p></p><p>Edit: ändrade lite språk</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 968129, member: 83225"] Varför inte titta på Bourg Saint Maurice eller Sainte Foy? I det sistnämnda finns mig veterligen väldigt bra offpistmöjligheter också. Sainte Foy till Val d'Isere är 2 mil, alltså 4 mil per dag ggr 150 dar (om man nu skulle vilja åka till Valdi varje dag) = 600 mil. 600 mil ggr cirka 15 kr/mil = 9000. Är man ett gäng som delar på den kostnaden är det nog mycket möjligt att man sparar en ganska rejäl slant. Dessutom får man möjligheten att även kunna utforska Les Arcs, Sainte Foy självt och kanske lite andra utflykter också. Jag säger inte att man ska, eller måste, göra en sådan lösning. Jag säger bara att det kan vara värt att titta på lite alternativ istället för att bara konstatera att det är svindyrt att bo i centrala Valdi (och antagligen är precis likadant på alla andra stora orter dit stora turistströmmar går) anledningen till att det är svindyrt är ju just för att turisterna betalar per vecka och det är det du konkurrerar med. En annan anledning till att det är så dyrt är ju också för att många betalar vad uthyraren begär utan att kolla upp vilka alternativen är. Edit: ändrade lite språk [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
3500KR månaden delat boende dyrt?
Tillbaka
Topp