Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="superunknown" data-source="post: 348421" data-attributes="member: 61590"><p>nackdelar med hdd är att de komprimerar mkt mer än dv...otroligt mycket mer ifall du inte köper "okomprimerat" men då blir de fortfarande inte riktigt lika fin bild</p><p></p><p>den går mycket lättare sönder och tål inte kyla, värme och fukt lika bra</p><p>hdd är inte lika stöttålig häller..och går hårddisken sönder...vad gör du då ?</p><p>att köpa en ny inbyggd hårddisk är inte det lättaste</p><p></p><p>fördelen med band (mini-dv/hdv) är att dom är mycket mindre ömtåligare..och ifall något ändå skulle hända kostar det 50kr att byta band...dock är det "bara" 60/90min på varje band och sen måste man byta ifall man inte vill lägga in och sen spela över.</p><p></p><p>dv-kamerorna har oftast mer specs för pengarna än vad hdv/hdd/dvd kamerorna har</p><p></p><p>ifall max priset är 7k tycker jag du sparar lite till och köper en gs500..bästa kameran för 17k och neråt om man bortser från hdv kamerornas kvalitet</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="superunknown, post: 348421, member: 61590"] nackdelar med hdd är att de komprimerar mkt mer än dv...otroligt mycket mer ifall du inte köper "okomprimerat" men då blir de fortfarande inte riktigt lika fin bild den går mycket lättare sönder och tål inte kyla, värme och fukt lika bra hdd är inte lika stöttålig häller..och går hårddisken sönder...vad gör du då ? att köpa en ny inbyggd hårddisk är inte det lättaste fördelen med band (mini-dv/hdv) är att dom är mycket mindre ömtåligare..och ifall något ändå skulle hända kostar det 50kr att byta band...dock är det "bara" 60/90min på varje band och sen måste man byta ifall man inte vill lägga in och sen spela över. dv-kamerorna har oftast mer specs för pengarna än vad hdv/hdd/dvd kamerorna har ifall max priset är 7k tycker jag du sparar lite till och köper en gs500..bästa kameran för 17k och neråt om man bortser från hdv kamerornas kvalitet [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
.
Tillbaka
Topp