Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
40 år och nu är det dags att byta till telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="telning" data-source="post: 1073621" data-attributes="member: 141969"><p>Antingen så går man väl på det spåret att köpa begagnat, och då får man väl lite ta vad som erbjuds.. Priserna på äldre grejer brukar ju vara humana. Fast jag kan tycka att man gör sig en otjänst om man köper sämre grejor om man har råd och motivation till att köpa nytt. </p><p></p><p>Ska man köpa nytt så tycker jag definitivt att man ska skaffa sig en pjäxa för NTN-systemet som också har dynafit/low-tech fattning. Då är pjäxan kompatibel med dagens NTN-bindningar (Rottefella, 22 Designs) såväl som hybridlösningar som Moonlight, TTS, Meidjo. Då kan man ha en pjäxa både för telis och alpint med techbindning. Pjäxan är ganska viktig i sammanhanget så man inte får ont i början. Själv skulle jag köpa Scarpa TX Pro idag om det varit dags för uppgradering. </p><p></p><p>Vad gäller skidor så är det läge att börja hovra över nätsajter likt sport-conrad eller telemark-pyrenees och hitta några schyssta rabatterade dito. Val av skida kan du göra precis som om du köpt den för alpint bruk. Om man köper paket med pjäxor+skidor+bindningar så blir det ju riktigt prisvärt..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="telning, post: 1073621, member: 141969"] Antingen så går man väl på det spåret att köpa begagnat, och då får man väl lite ta vad som erbjuds.. Priserna på äldre grejer brukar ju vara humana. Fast jag kan tycka att man gör sig en otjänst om man köper sämre grejor om man har råd och motivation till att köpa nytt. Ska man köpa nytt så tycker jag definitivt att man ska skaffa sig en pjäxa för NTN-systemet som också har dynafit/low-tech fattning. Då är pjäxan kompatibel med dagens NTN-bindningar (Rottefella, 22 Designs) såväl som hybridlösningar som Moonlight, TTS, Meidjo. Då kan man ha en pjäxa både för telis och alpint med techbindning. Pjäxan är ganska viktig i sammanhanget så man inte får ont i början. Själv skulle jag köpa Scarpa TX Pro idag om det varit dags för uppgradering. Vad gäller skidor så är det läge att börja hovra över nätsajter likt sport-conrad eller telemark-pyrenees och hitta några schyssta rabatterade dito. Val av skida kan du göra precis som om du köpt den för alpint bruk. Om man köper paket med pjäxor+skidor+bindningar så blir det ju riktigt prisvärt.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
40 år och nu är det dags att byta till telemark
Tillbaka
Topp