Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
48an mellan VM-8ans lift och Rödkullen = Hur svår för barn?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1212301" data-attributes="member: 161297"><p>Om barnen kan ploga och svänga så bör det inte vara några problem att åka där. Jag åkte där med kompisen och hans fyraåring som gjorde sin andra vecka förra året och det fungerade fint. Backens lutning är typ grön, men den är förstås smal, ca 7-10 meter. Största problemet är andra åkare, framför allt de lite större men inte fullvuxna som är leklystna och på väg ner till parken, samt att där är en del skotertrafik. Den är öppen från kl 8 och där finns belysning även om en del sträckor är lite dåligt upplysta. I synnerhet efter vänstersvängen ner mot Rödkullen. Riktigt sjyst att åka på kvällsåkningen, men nästa knatte som jag skall ha med mig ner där kommer att få ha LED-band på sig så kan jag slappna av lite mer. Misstänker att frun kan bli grinig om jag lämnar tillbaks dem påkörda till föräldrarna.</p><p>Fortsättningen, Långsvängen, fungerar fint när ni sen skall hem från Rödkullen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1212301, member: 161297"] Om barnen kan ploga och svänga så bör det inte vara några problem att åka där. Jag åkte där med kompisen och hans fyraåring som gjorde sin andra vecka förra året och det fungerade fint. Backens lutning är typ grön, men den är förstås smal, ca 7-10 meter. Största problemet är andra åkare, framför allt de lite större men inte fullvuxna som är leklystna och på väg ner till parken, samt att där är en del skotertrafik. Den är öppen från kl 8 och där finns belysning även om en del sträckor är lite dåligt upplysta. I synnerhet efter vänstersvängen ner mot Rödkullen. Riktigt sjyst att åka på kvällsåkningen, men nästa knatte som jag skall ha med mig ner där kommer att få ha LED-band på sig så kan jag slappna av lite mer. Misstänker att frun kan bli grinig om jag lämnar tillbaks dem påkörda till föräldrarna. Fortsättningen, Långsvängen, fungerar fint när ni sen skall hem från Rödkullen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
48an mellan VM-8ans lift och Rödkullen = Hur svår för barn?
Tillbaka
Topp